1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2019 - stuurt/interieur trilt, geen oplossing?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door luchtbakker, 13 aug 2021.

  1. Maar hoe zit het met garantie van Ford zelf? Als een dealer er niets mee kan of meer wil doen zou ik gewoon naar Ford NL schrijven en je verhaal doen. Misschien de dealer nog een beetje in het nadeel zetten dat je je aan je lot overgelaten voelt... Mag natuurlijk niet zo zijn dat je met een auto van 2 jaar oud zo moet rondrijden dat het je totaal niet bevalt... Je betaalt er flink voor elke maand, mag je dan ook iets goeds verwachten??? Er zitten maandagmorgen modellen tussen, dat heeft ieder merk, alleen het is ruk dat jij er net een van hebt...

    Ik zou de stoute schoenen aan trekken en het hoger op zoeken. Beetje de emo kaart spelen dat je er slecht tegen kan of zoiets en dat je er klaar mee bent maar er nu de komende jaren mee zit of hierna nooit meer een Ford zal kiezen vanwege de slechte service... Bla bla bla, ik verzin ook maar iets...

    Verder geen tips of zo, alles is wel zo'n beetje genoemd en zelf geen ervaring mee. Succes met de strijd tegen de logge organisaties!! [emoji123]

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  2. Het probleem is; zolang een expertise bureau zegt dat iets niet aanwezig is, zal Ford, een Dealer of de lease maatschappij weinig doen.
    De lease maatschappij heeft het er zich makkelijk van af geschoven door een onderzoek te doen op een tijdstip dat de trillingen vaak niet aanwezig zijn (in de ochtend).

    Het rapport zegt; er is niks, Dealer zegt; we hebben het 1x geconstateerd maar we weten niet hoe we het op moeten lossen, en de lease zegt; het onderzoek is bindend, we doen er verder niks meer mee. En als laatste zegt mijn werkgever: De lease bepaald wat er gebeurt en heeft het laatste woord.

    Kortom; ik sta een beetje met mijn rug tegen de muur.
     
  3. Maar de dealers en lease maatschappij zijn slechts franchisenemer die een product van Ford verkopen of verhuren. Dat staat volgens mij los van de rechten die er bij Ford te halen zijn. Als ik een wasmachine bij Coolblue koop zit ik ook niet aan ze vast. Uit service oogpunt zullen ze je helpen de eerste 2 jaar maar je kunt ook rechtstreeks bij de leverancier terecht.

    Ik snap dat je een beetje door je opties bent, maar ik zou het er zelf niet zo bij laten en het bij Ford zelf opzoeken. Het is hun product en via een tussenweg bij jou terecht gekomen. Fabrieksgarantie is iets wat volgens mij los staat van hoe je aan het product gekomen bent.

    Ik heb destijds een Spaanse Skoda uit juli 2017 in februari 2019 van een particulier in NL overgenomen. Deze was in 2018 uit de verhuur geïmporteerd naar NL, na contact te hebben gezicht met Skoda NL kreeg ik te horen dat ik tot mid 2019 aanspraak kon maken op de algemaan geldende fabrieksgarantie. Uiteraard zaten er kleine lettertjes aan vast en gelukkig had ik niets om op in te gaan, maar het gaf me wel een "veilig" gevoel dat als ik een issue ontdekte binnen de termijn dat ik nog ergens op terug kon vallen.

    Een belletje is misschien wel een gokje waard...

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  4. Wat ik niet goed snap is de temperatuur afhankelijkheid. Momenteel is het in de morgen al gauw dik boven de 10 graden terwijl we winter dagen hebben gehad waarbij we over de hele dag geen 10 graden boven nul haalde.
    Hoe deed de auto het toen? Kan je er een bepaalde temp de temperatuur aan koppelen?
     
  5. Het is idd lastig dat als het er wel en ook weer niet is. Dat je er geen touw aan vast kan knoppen. En dus ook niet goed diagnose doen.

    Hoeveel km heeft de auto gelopen tot hede.
    Hoe staat de auto geparkeerd


    Zelf heb ik vandaag 400km gereden eerste 200km had ik last van vibratie bij 90kmh. Toen ik er was en net naar huis ben gereden bij 90kmh stil nergens last van.

    Ik zou die 2 youtube videos je aanraden. Dit kan je met lease ook bespreken. Want heb zelf vorige baas ook keer de banden op roadforce elders laten checken ivm klant bleef klagen.
     
  6. Het is een een heel bijzonder issue. Helaas kan ik je niet voorzien van een tip die niet al gegeven is.

    Ik heb wel een vraag of beter gezegd een opmerking. Ik weet niet wanneer (dit jaar, vorig jaar) het betreffende gespecialiseerde bedrijf dat onderzoek heeft gedaan maar ik durf te betwijfelen of de snelheden waarbij het probleem zich voordoet ook daadwerkelijk gereden zijn.

    Ik heb die twijfel omdat de max snelheid in Nederland al 1,5 jaar op 100 km/u ligt. Ja op sommige wegen mag je tussen 19:00 en 06:00 uur 120 of 130 km/u rijden dat weet ik, de test is echter in de ochtend uitgevoerd en dergelijke bedrijven starten hun werkzaamheden echt niet voor 06:00 uur, of wel? :think:

    Aangezien de snelheid ook meespeelt bij dit probleem, deze ligt ergens tussen de 125 tot 130 km/u naar ik begrijp en ik geen bedrijven ken die hun personeel bewust een snelheidsovertreding van een kleine 30 km/u laten begaan om een probleem te onderzoeken, rijst bij mij de twijfel of er wel een gedegen onderzoek is gedaan. Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik betwijfel het wel.

    Vanwaar die twijfel? Heel simpel uit eigen ervaring. Mijn Focus had bij hogere snelheden, denk aan 150+ km/u, last van een brandstof toevoer issue. De garage was echter niet van plan dit te testen omdat ze gedurende het testen de max. snelheid, die toen nog gereden mocht worden, met ruim 20 km/u moesten overschrijden.

    Zoals gezegd ik heb helaas geen gouden tip, ik kan alleen maar meegaan met hetgeen dat al is gezegd. Het advies om zelf contact met Ford Nederland op te nemen zou ik zeker opvolgen.

    Ik hoop voor je dat dit probleem snel opgelost gaat worden. Heel veel succes met de afhandeling.
     
  7. @Iodokus
    dat is zeker geen verkeerde twijfel eigenlijk.
    ja dat ging bij mij ook door me hoofd dat je officieel overdag die snelheid niet kan rijden.
    Alleen een monteur kan de auto ook mee naar huis nemen en zo savonds na 1900 proefrit maken.
    heb zelf klanten gehad die klachten hadden bij 180-190kmh. Daar zijn we idd niet eens aan begonnen ivm we met onze rijbewijs zouden spelen.
    hulpdienst voertuigen hebben andere monteurs die mogelijk voor test een vrijstelling of zo kunnen krijgen. ook die zullen niet boven de 180kmh uitkomen alleen politie wel ivm achtervolging. rest mag max maar 180kmh rijden op snelweg.

    Ja er word door monteur wel eens iets overtreden om iets te testen. Alleen dat is zijn eigen verantwoording.
     
  8. @Crafter Vergeten te vertellen denk ik; de lease krijgt korting op voertuigen als ze verminderde garantie afnemen bij Ford zelf. In dit geval heeft de auto maar 1 jaar fabrieksgarantie voor zover ik heb begrepen. Die tijd is inmiddels verstreken.

    @doubled de problemen zijn pas ontstaan rond mei-juni. Toen waren de temperaturen al +10 graden overdag. Ik snap ook niet wat temperaturen het verschil kunnen maken. Des te meer dat ik ook twijfel of het wel de banden zijn. Je zou eerder zeggen iets motorisch gezien die enorm temperatuur afhankelijk kunnen reageren.

    @Iodokus Hij zegt zelf van wel, zelfs tot 160km/h. Mijn track & Trace is helaas niet slim genoeg om ook snelheden mee te sturen tijdens het rijden. Hij houd echt alleen locaties bij, dus ik kan het niet bevestigen. Hij zegt zelf dat hij al enige bezwaar had om de maximum snelheid te overschrijden, maar het wel heeft gedaan. (op de A5 bij Schiphol bijvoorbeeld). Hij heeft het trouwens afgelopen week uitgevoerd.
     
  9. Zo, dat is nasty... Daar heb je zelf dus geen invloed op! Ik kan daar niet zo goed tegen als zulke kleine lettertjes bekend worden en je simpelweg achter het net vist.

    Zit net te lezen over de twijfel van de test, ik kan me voorstellen dat ze de 130 niet aangetikt hebben overdag. Er zijn plekken in Nederland waar dat nog wel mag gedurende de hele dag, maar dat moet net in de buurt zijn van het bedrijf.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  10. Nick, waar zij die plekken dan waar je overdag nog 130 km/h mag, daar ben ik wel benieuwd naar
     
  11. Volgens mij mag je nergens in Nederland 130km/h overdag :|
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  12. Dat dus, daarom ben ik wel benieuwd waar het wel mag zoals @Crafter schrijft


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Oeh, hang me daar aub niet aan op, meen me wel te herinneren dat er plekken zijn die nog wel 120 overdag zijn, wellicht is 130 dan nergens tot 19 uur... Ik woon zelf in de Randstad, daar is alles idd wel 100 overdag. En daarnaast ben ik een stuk rustiger gaan rijden sinds de kids er zijn, dan vind je mij met 105 op de rechter strook, ook al mag je er 130... is wel handig bedacht ik me destijds, kun je nooit zomaar te hard op plekken waarvan je twijfelt of je er wel of niet harder mag, zeker bij traject controle.

    Maar terug on topic. Als ik het me te binnen schiet waar je overdag harder dan 100 mag hoor je het meteen!!!

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  14. ik denk dat je met 2 partijen te dealen hebt, je werkgever en de leasemaatschappij.
    dan zou ik ten eerste bij de werkgever een ultimatum stellen, binnen een X tijd oplossen of ik ga de leasebak alleen voor werk rijden (kost het jou geen bijtelling iig) of leasebak inleveren en een goede km vergoeding eisen.
    andere baan een optie?

    maar wat ik al eerder zei, ik zou het de leasemaatschappij heel moeilijk maken.
    ik zou die leasebak compleet afraggen, die stond dan minimaal 1x per maand bij een dealer.
     
  15. Meen je dat serieus?

    Ik kan me volledig scharen achter werkgever en leasemij. Dit issue lijkt mij geen probleem, ik zou het niet groter maken dan het is. Gewoon niet harder rijden dan 120 km/h bijvoorbeeld.:blijvenlachen:
     
  16. Ik denk dat dat niet verstandig is wat je hier adviseert Gerard.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. daar heb ik nog nooit van gehoord. Toen ik bij peugeot werkt was ook voor lease 2jaar garantie. enkele klant kocht verlengde garantie dat dan weer wel.
    lease is net zo klant als een andere particulier, enige is als lease/bedrijf 50autos koopt tegelijk dan kan er meer met de prijs gehandeld worden. waar bij particulier dat niet gaat.
    tevens als leasemaatschappij 2jaar garantie hebben is dat voor hun voordeliger voor hun. tussen jaar en de 2jaar komen juist enkele issues naar voren waardoor voor lease het fijner is dat het voor garantie wordt vergoed
    volgens mij is het zelfs wettelijk verplicht 2jaar garantie en daarna is coulance nog een mogelijkheid (al moet hij dan dealer onderhouden zijn)
    alleen met bovag garantie heb je dat je dit bij kunt pakken of niet.

    @luchtbakker
    vraag aan je baas anders of je niet met collega van auto kan wisselen. dit voor test of langdurig.
    tevens hoeveel km heeft de wagen gelopen?
    en hoe lang moet je nog met deze auto rijden tot einde lease? want dan zoek je weer een nieuwe auto uit, waar dus ook verplichte garantie affabriek op zit

    @Crafter
    in nederland is snelweg 130kmh alleen tussen 0600-1900 is het overal 100kmh max.
    Het kan zijn dat sommige snelwegen autoweg snelheid hebben. Dus altijd max 100kmh of savonds max 120kmh.

    @Martin123t
    dat is idd makkelijkste oplossing 120kmh max rijden alleen sommige stukke zijn 130kmh en soms wil je gewoon inhalen, dan is gas extra geven makkelijkste om te doen.
     
  18. Man man man wat schrijf je nu toch allemaal. Ben jij bij de onderhandelingen geweest of zo. Als je het niet zeker weet schrijf het dan niet op. En alles met Peugeot vergelijken heeft geen zin hoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Ik vind dit niet echt een oplossing. 120km/h rijden doe ik graag als ik geen bijtelling zou betalen. Dan rijdt ik toch 99% alleen maar tussen 06:00 - 19:00 uur rijden, dus dan ben ik toch al verkeerd bezig. Maar ik betaal ruim +€300,- per maand aan bijtelling, en dan mag ik wel verwachten dan een auto normaal rijdt. Ik rijdt er 55k per jaar mee, en veel in de avonduren. Om nog maar te zwijgen over de keren dat ik in Duitsland zit.

    Je koopt toch ook geen TV die je max 2 uur per dag mag gebruiken omdat hij anders kapot gaat?


    Maar we dwalen een beetje af. Ik was op zoek naar een oplossing voor de auto. :)
    Ik ga in ieder geval de banden laten balanceren op een finishbalancer, en kijk daarna weer verder.

    @gerardTDCI Hij staat al praktisch maandelijks bij de dealer. Er is genoeg kapot gegaan in de tussentijd :schater: . Ik heb de auto 1.5 jaar, en heb (zonder te overdrijven) al een keer of 30 bij de garage gestaan. Heel veel sensoren problemen, en gedoe met een zekeringkast. (loopt ook nog ergens een draadje van hier)

    Nu waren alle problemen opgelost, en heb ik sinds februari een heerlijke auto gehad zonder problemen. Maargoed, iets met een maandag ochtend product.
     
  20. En als je de auto nou eens in de sportstand zet, is het er dan nog?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina