1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mondeo Hybride

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Michel_limburg, 16 jan 2020.

  1. Even zeuren maar rij naast mijn Focus sinds 2 weken een Mondeo Hybride voor zakelijk gebruik.

    Vandaag ermee op en neer naar Frankfurt gereden maar wat een ramp product. Volgens specificatie heb je 190 PK maar die voel je überhaupt niet. Geef je een kickdown dan is er veel herrie maar geen tractie en meekomen op de Duitse Autobahn is er niet bij. Heb diesels gereden met 190 PK en dan kun je op een A3 echt meedoen.
    Ondanks het feit dat mijn Focus maar 125 PK en 3 cylinders heeft hangt die veel meer aan het gas.

    Hoop dat ze bij de Focus Hybride wel voor nieuwe technologie kiezen want de oude is het echt niet meer.
    Gelukkig is het een voorloopauto, denk dat ik als lease een 150 PK Focus met automaat ga kiezen, denk dat dat beter loopt.
     
    montagne vindt dit leuk.

  2. Ik heb laatst bij de dealer een nieuwe Mondeo hybrid mee gehad. Toen ik daarna in me eige auto stapte had ik ook het gevoel dat die sneller was idd.
     
    Michel_limburg vindt dit leuk.
  3. De Mondeo hybride heeft een aandrijflijn die te vergelijken is met wat Toyota gebruikt in de hybrides. Een Atkinson principe motor met een e-CVT. De Mondeo hybride is ook begrensd op 187km/h.
    Het rijgedrag van zo'n aandrijflijn is gewoon heel anders en je moet er ook even aan wennen. Qua koppel kan je hem natuurlijk ook niet met een diesel vergelijken, het maximum koppel is 300Nm en dat is dus ongeveer hetzelfde als de meeste 1.6 dieseltjes tegenwoordig hebben.


    In de Focus komen voor zover ik weet alleen mild-hybrids, dus een 48V starter/generator. Die kunnen dus ook niet bij lagere snelheden elektrisch rijden zoals vol-hybrides dat meestal wel kunnen.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
    Michel_limburg vindt dit leuk.
  4. Klopt, dit was ook één van de conclusies van mij na een rijtest. Ik vond het ook erg tegenvallen, bovendien omdat die hybride Mondeo lang niet zo zuinig reed als mijn non-hybride, 4-cilinder Focus.

    Technisch mag in de Ford dezelfde techniek liggen als in hybride Toyota's, maar het verschil is dag en nacht. De Toyota's en Lexussen (Lexi?) die ik tot nu toe heb getest, reden veel fijner (en sportiever) dan die logge Mondeo.

    Ford heeft nog een heleboel te leren op dit gebied, dat is zeker.
     
    Michel_limburg vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina