1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Tesla Model 3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jjonkie, 24 nov 2019.

  1. [​IMG]
    Morgen aan de slag met Gyeon coating.
    Deze schijnt erg makkelijk te zijn om te verwerken. Ik ben benieuwd.
     
    Jackie D en pd3jcw vinden dit leuk.
  2. @jjonkie Hoeveel kilometer haal nu je werkelijk op een volle lading? Ben ik wel benieuwd naar :)
     
  3. Geen idee, van de week 250 km maar was nog niet leeg. Schat zo rond 300
     
  4. Dat zijn we met elkaar eens. Andersom kan Tesla op gebied van bouwkwaliteit nog heel veel leren van andere autobouwers. Laatst kreeg een collega van me een model3 uitgeserveerd, waarvan de binnenkant van de kofferbak niet gespoten was. Gewoon blank!

    Over de stimulans vanuit de overheid: Hoorde van een ondernemer die 2 Tesla's heeft, een S en een X. Wilde zijn oude Tesla's inruilen maar daar had Tesla geen zin in "we hebben het te druk met nieuwe auto's afleveren". Die twee recente modellen zijn door een Duitse handelaar opgekocht. De ondernemer heeft nog een brief geschreven aan tweedekamer fracties, dat hun dure subsidiegeld naar het buitenland verdween, maar niks gehoord. Nul reactie.

    Maar Jjonkie heeft gelijk dat hij twee elektrische auto's op zijn erf zet. Als je dat kunt betalen en je rijdt niet teveel, is het momenteel het aantrekkelijkste alternatief.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Ik heb het idee dat de overheid het helemaal niet interreseerd hoe het in de praktijk aan toe gaat zolang de theoretische nummers maar kloppen.
     
  6. Overheid interresseerd het wel. Maar hebben te druk met dure vluchten boeken voor werk.
    Ze hebben zoveel problemen. Dat als ze een probleem oplossen er 10 creeeren.
    Kijk naar de stikstodcrisis. Gaat niet eens over stikstof. Maar over ammoniak en stikstofoxiden.

    Wij moeten overal op letten en elders word al het vuil in de zee gegooid.
     
  7. Ammoniak bestaat voor een groot deel uit stikstof hoor, het is een anorganische verbinding met waterstof (NH3). Idem voor stikstofoxiden: dat zijn verbindingen tussen stikstof en zuurstof. Dus hoezo gaat het niet over stikstof?

    En omdat elders al het vuil in zee wordt gegooid hoeven wij er niks aan te doen? Omdat je buren al hun vuil op de stoep gooien ga jij dat ook maar doen?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Toen ik hoorde over stikstof crisis dacht ik aan co2. Dankzij lubach wijzer geworden. Die vertelde dat stikstof verkeerde naam is. Want het gaat meer over nh3 en nox. Vandaar dat ik het zo zei.

    Meest stomme is dst door de overheid en hun eigen opgelegde regels hebben ze nu groot probleem om zeer korte tijd de waardes wel te halen. Dus 50% van de boeren moet werkloos worden. Wat ze dan moeten gaan doen boeit overheid niet.
    Wij mogen niet meer 130 rijden maar moeten 100rijden.
    Wordt dus burger en hardwerkende boeren het hardst gestraft door de fouten van de overheid.
    Al denk ik met snelheidsverlaging juist aferechts kan gaan werken. Je doet langer over je rit en als je pechtl hebt zit je steeds vaker in de file, dus meer uitstoot

    Nox is juist geldig voornamelijk voor diesels.
    In frankrijk is dieselprijs en belasting omhoog gegaan, hierdoor willen ze nu juist allemaal benzine ipv diesel.
    Hierdoor komen juist dat je met diesel binnenstad niet in mag.

    Overheid had dus eerder de benzine nog interressanter moeten maken.
    Zoals eerder gezegd subside op hybride was geweldig voor bedrijven. De gewone consumemt heeft er totaal geen voordeel aan. Subside voor de gewone consument was ook niet verkeerd.
     
  9. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Uiteraard ook naar de beading enz:cool:
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  10. Afgelopen vrijdag begonnen:

    Auto gewassen, lak voelde ruw aan dus Iron x erop. Daar kwam weinig vanaf, daarna nog een keer gewassen met mix van Dreft+ megs APC. Daar knapte het behoorlijk van op maar nog steeds veel vervuiling op de lak.

    Ik verdenk de Nuon Kolencentrale zo'n 2 km vanaf de koopman car terminal waar de auto zo'n 2 weken heeft gestaan. Wellicht icm met een wat plakkerige laag zorgde ervoor dat de auto aanvoelde als korrel 240 schuurpapier.

    Stappen:
    Wassen
    IronX
    Wassen
    Clayen
    Polijsten 1 stap
    Ontvetten-Preppen
    Gyeon One coating
    16 uren uitgehard
    Gyeon Cure
    Glaswerk voorzien van Glaco sealant

    Totaal ongeveer 25 manuren

    Geen beading:
    https://i.imgur.com/PmQ91CT.mp4


    Schuurpapier (GELUID AAN )
    https://i.imgur.com/5sf2tud.mp4

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]




    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Redwagon, gerardTDCI, WPI en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Wat is Ford dan? :lol:

    Schitterende wagen, wat wit is moet wit blijven.
    Iedereen die er een heeft is er lyrisch over, dus slecht kan de wagen niet zijn.
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  12. Mooi geworden zeg!:cool: Erg mooie beads ook:kwijl:.
    Dat schuurpapier geluid zeg, sjonge jonge da's wel vrij bizar.
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  13. Ja bizar hè.. ging er wel makkelijk af dus het kan geen spuit nevel zijn. Daar moet je met een lichte Clay echt je best op doen.

    Maar goed het is eraf.

    Nu zit ik te wachten op een echte bui.. ;)
     
  14. Jij kent ze alle 20.000? Ik ken er een stuk of 25. En die delen niet wat jij zegt. Het elektrische rijden, het koppel en het optrekken is natuurlijk fenomenaal. Maar bouwkwaliteit?? Verre van dat.

    Maar: ontopic. Mooi gepoetst!!
     
  15. T zijn toch bijna allemaal lease rijders. Wat kan hun die bouwkwaliteit schelen. Gewoon snel en stoer. Dikke bak onder de bips en eindeloos koppel. Gemiddelde leaserijder is hiermee enorm tevreden.

    Verder ben ik het persoonlijk met je eens, hoor.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  16. @NepGangster @uwbuurman
    jullie zeggen allebei precies hoe de meeste erover denken. komt overeen met mijn gedachten. Al moet ik wel zeggen dat ik van ze allemaal toch iets beter ken dan menig bestuurder ervan, en ja heb er zoveel gezien dat ik niet kan bedenken hoeveel het er zijn.
    weet dat tesla net apple is. is nog steeds een hebbe dingetje. hebben allebei zijn grote voordelen. maar op ander vlakken liggen ze nog ver achter.
    bedoel dan meer de reparaties. bij apple mag er eindelijk ook andere onderdelen bestellen om iets te fixen. maar dan moet je wel juist hebben aangevraagd bij apple.

    denk wel dat als het ford(of andere merk) niet zo snel andere klanten dezelfde wagen willen hebben
    al kunnen menig fabrikanten leren van hoe je wel navigatie moet voorzien met juiste kaart bestanden.
    apple airplay en android auto. dat zijn twee goeie functies die eigenlijk heel het systeem te niet doen.
    over een tijd draadloos android auto.
    zie het dan al gebeuren dat je instapt en je gsm in draadloos lader legt, terwijl op je scherm je beeld van je telefoon ziet.
    navigatie pak je welke jezelf wil en fijn vindt
     
  17. Toch gek, bouwkwaliteit is boven verwachting. Ik was wat bang gemaakt met verhalen van duitse rijders en kroegpraat maar toen ik ging rijden en testen was ik wel om. Nu 1500 km verder een redelijke eerste indruk en ja een Audi achterlicht zit wellicht wat strakker in de koets maar algehele indruk is echt heel goed. Materialen en stoelen voelen hoogwaardig aan en icm met de aandrijflijn voelt het premium plus aan. Voor wat die term "premium" waard is. Wellicht dat de bouwkwaliteit van de eerste serie ondermaat was maar ze hebben flinke stappen gemaakt dan waarschijnlijk.

    Ik heb tevens wat kennissen en vrienden laten rijden die zelf nog al Duits minded zijn en zijn allemaal stuk voor stuk onder indruk van de auto. Niet alleen om het rijden. Sterker nog een vriend van me rijdt prive in een F30 en die zei direct als ik de centen had kocht ik er direct eentje.
     
  18. Ziet er TOP uit :thumbup:, wel fijn dat je de mogelijkheid hebt om dit binnen te doen :D.
     
    Redwagon en jjonkie vinden dit leuk.
  19. #79 jjonkie, 17 dec 2019
    Laatst bewerkt: 17 dec 2019
    Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk? Dat je de Model 3 en de techniek erachter beter kent de gemiddelde bestuurder ? Als jou klanten de gemiddelde lease rijder is zou je gelijk kunnen hebben maar net als bij Ford (focus) is er een hele grote community van rijders die niet alleen voor de financiële kant zo'n auto rijden (want zo goedkoop is het nou ook weer niet he?). En die groep is behoorlijk groot en bovengemiddeld op de hoogte van de ins en outs van elektrische auto's. En wellicht heb je verstand van turbo's, roetfilters, distributieriemen maar ik vraag me oprecht af of je echt goed begrijpt wat er nu zo bijzonder is aan deze auto.
     
  20. Ik lees het alsof je boos bent, ik weet niet of dat klopt..
    Maar als ik lees wat @trucker0werner zegt dan is hij juist wel van mening dat de auto erg bijzonder is.

    En ik ben het ook wel met hem eens dat als een merk als Ford nu met een concurrerend model komt de hype misschien zo groot is als 'een tesla'.
    Want zo hoor ik om me heen wel gepraat worden over het merk. 'Ja maar voor dat geld heb je ook EEN TESLA!!'
    Het merk biedt ongeevenaarde prestaties in range, accu, laadsnelheid etc etc.
    Maar die ene waar ik in heb kunnen zitten voelde goedkoop aan, de deuren waren blik, de stoelen zaten ruk en het gehele interieur mist stijl, karakter en smaak.
    Ik snap ook wel dat het merk dit allemaal heeft moeten doen om de '30k electric car' te moeten kunnen realiseren, maar als je er vervolgens toch een kleine 60k voor neer moet liggen vind ik dat je de plank misgeslagen hebt.

    Nu ik hierboven van jou lees dat het in jouw model niet van toepassing is, klinkt het voor mij als een perfecte wagen.
    Echter kom je uit een Ford, en een Ford is ook bedoeld voor een betaalbare, fijn sturende auto.
    Dit is nog steeds niet wat een Mercedes of BMW biedt.
    Ik had ook best de Model 3 willen overwegen als hij qua ruimte hetzelfde kon bieden als de Focus Wagon.
    Persoonlijk zou ik dan eerder naar de Model Y kijken maar dat was nog een te verre toekomst muziek.


    Edit;
    En natuurlijk krijg je 'kritiek' hier en vind iedereen er wat van. Als ik met mijn focus wagon op een tesla-model-3 forum ga zitten en daar updates ga plaatsen krijg ik waarschijnlijk hetzelfde over me heen alleen dan andersom. Maar voel je aub niet aangevallen want dat is echt zonde van je energie :)
     

Deel Deze Pagina