1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joey's Ford Focus II ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Solotov, 17 aug 2019.

  1. Bij deze wil ik toch maar eens een topic gaan starten om mijn auto wat uitgebreider voor te stellen en de upgrades in de toekomst mede te delen.

    Ik heb dus een Ford Focus II ST in het metallic zwart. Het betreft een 5 deurs met standaard goodies van de ST zoals voorruitverwarming, stoelverwarming, zwarte hemel en stijlen en natuurlijk de welbekende 5 cilinder turbo van Volvo. De auto wordt op het moment gereden met de standaard 18" lichtmetalen ST velgen.

    Mijn exemplaar heeft inmiddels een respectabele 130.000 gelopen en is door de vorige eigenaar aangepast.
    Ondanks dat er wat kleine punten aan waren, toch besloten de auto mee te nemen en dit zelf te gaan oplossen.

    Lijstje tot dusver:
    -LMM goed vast zetten (zit nu met 1 schroef waardoor ie veel valse lucht pakt).
    -Blow-off valve controleren, aangezien de aansluiting vrij amateuristisch is.
    -Downpipe met race kat plaatsen
    -MAP en turbodrukventiel vervangen
    -Dreamscience Stratagem IMAP aanschaffen

    Op dit moment verbruikt de auto (zelfs voor een ST) astronomisch veel, ik vermoed dat dit komt door een slechte gemapte ECU en de LMM die niet goed afsluit.
    Verder vind ik het jammer dat de vorige eigenaar enkel de einddempers heeft vervangen en de downpipe met katalysator heeft laten zitten.
    De sensoren zie ik zo vaak voorbij komen, dat ik deze op voorhand wil vervangen, aangezien het een simpel klusje is.
    Tot slot wil ik dan een IMAP aanschaffen om DSCI, Race + of Performance + mapping erin te zetten.

    Op dit moment is de auto reeds gechipt (de boostmeter slaat uit naar 1.2 bar) alleen is de mapping in mijn ogen door een beunhaas gedaan. De gasreactie is veel te scherp afgesteld, waardoor 20% gas aanvoelt als 10% en 30% gas aanvoelt als volgas. Dit rijdt vanzelfsprekend stukke minder dan de alom geroemde maps, zoals die van Dreamscience, Bluefin, Verhoeven en Fasttech.

    Tot slot nog wat foto's (kutkwaliteit en ongewassen, maar met dit weer is het even niet anders):

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  2. Mooie wagen!
    Veel plezier en geluk ermee!:rock:
     
  3. Héle mooie focus!
     
  4. Mooi ST :thumbup:
    Maar wat een uitlaten! Een stortkoker is er niets bij! :D:cool:
     
  5. Haha dat was iets wat van mij ook niet perse had gehoeven. Denk dat ik ze nog ga vervangen. Eerst kijken welke mods er tot dusver opzitten..
     
    Rykers vindt dit leuk.
  6. Mooi hoor een 5deurs is aardig uniek
     
  7. Daar heb ik specifiek naar gezocht ivm kleintje op de achterbank. Had hiervoor een 3 deurs golf en dat was qua ruimte en gemak niet te doen.
     
  8. Mooie :st: Veel plezier en veilige km's ermee!
     
  9. Het eerste probleem is opgelost. In het verleden is schijnbaar de luchtmassameter vervangen waarna ze deze niet goed hebben teruggezet. Heb nu zelf de LMM goed vastgezet en ESP storing komt niet meer op, en trekt gewoon goed op. Helaas nog wel een dipje in z’n bij ongeveer 3000 toeren, wat ik vermoed dat aan de koppeling, mapping of boost solenoid ligt. Ik ga sowieso nog preventief de boost solenoid en map sensor vervangen en vervolgens een dreamscience imap bestellen om zelf een fatsoenlijke map via hun erop te zetten.
     
  10. Veel plezier met je :st:, hij ziet er goed uit. Hopelijk rijdt ie na je mods ook weer zoals ie eruit ziet :)
     
  11. #11 FransBauer, 31 aug 2019
    Laatst bewerkt: 8 okt 2019
    Leuk om dit te lezen. Ik kom uit Heusden, mocht dat je iets zeggen. Ook een zwate ST, waar ik qua uiterlijk ook het nodige aangepast heb.

    Ik rij regelmatig door Waalwijk met m'n ST. Inmiddels stage 2, rond 300 pk/420 Nm. Komend weekend nog RS bougies en RS injectoren insteken.
     
  12. Heusden zegt me zeker iets, heb een tijdje bij Carnoud in Wijk en Aalburg gewerkt. Laat maar weten als je keer in de buurt bent, koffie staat altijd klaar!
     
  13. Even een snelle update.

    Vandaag met mn eigen monteur eindelijk de auto volledig na kunnen kijken op de brug. De auto is qua tuning uiterst professioneel aangemaakt met een 3 inch catback uitlaat, een grotere intercooler en een dumpvalve. Helaas zitten er ook de nodige puntjes aan.
    Zo moeten alle rubbers aan de ophanging van zowel de voor als achteras vervangen worden. De motorsteun is vervangen door een van vibratech dus dat is iets positiefs. De schokdempers zijn van Eibach en zien er keurig uit. Rechtsvoor is een wiellager overleden en tevens zal de complete distributie vervangen moeten worden inclusief nieuwe deksel. Tot slot zit er nog ergens een luchtlekkage na de turbo, waardoor ie zn boost niet vasthoud. Mijn vermoeden gaat hierbij uit naar een te slappe dumpvalve afstelling.
    Als iemand nog tips heeft qua onderdelen bestellen, handige trucs of eventuele onderdelen die aan te raden zijn om meteen mee te vervangen, hoor ik het graag!

    Ik wil de auto het liefste meteen helemaal perfect maken, ongeacht de kosten.
     
  14. Hey welkom , leuk om te zien dat meer mensen plezier beleven aan deze mooie 5 cilinder!
    Zelf ook de pantherblack metallic uitvoering maar dan de 3 deurs uit 2009 met 96000 km op de teller
     
  15. Staat de wastegate actuator strak genoeg afgesteld? Hierdoor zou de turbo ook zijn druk niet vast kunnen houden
     
  16. Hier zal ik ook naar gaan kijken. Hij maakt bij t optrekken een vreemd geluid, wat overduidelijk luchtlekkage is. Op het moment dat dit geluid niet optreed, is het ook meteen een raket en gaat ie er als een speer vandoor.
     
  17. Mocht er overigens iemand zijn die een rooktester heeft om luchtlekkage te detecteren hoor ik het graag!
     
  18. Ergens een slang die door een andere onderdeel lek geraakt is en af en toe valse lucht weg gooit? Omdat jij aangeeft dat hij het niet altijd dit geluid maakt!
     
  19. Qua slangen kan ik niks vinden. Ik verdenk zelf 3 dingen. Dumpvalve of de symphoser delete die lucht los laat onder druk, divertervalve op de turbo zelf, of anders de boost solenoid die lekt.
     
  20. #20 Batjuh, 8 sep 2019
    Laatst bewerkt: 8 sep 2019
    En dat één van deze onderdelen bij het warmer worden lekkages vertoont zou logisch klinken omdat het één en ander dan ook meer uitzet!
    Ja mijn vorige werkgever had wel een rookmachine , helaas kan ik je daar nu niet meer mee helpen

    Je zou iemand in de buurt moeten hebben met dezelfde auto zodat je de onderdelen tijdelijk kunt uitwisselen om te kijken of het daar in zit
    Weet niet waar je woont , ik heb een focus mk2.5 uit 2009 en woon in tilburg dus als ik je ergens mee kan helpen. Indien je iets wilt uitlezen heb ik ook een odb op wifi liggen en een gemodificeerde voor hs/ms canbus op windows inclusief code van forscan om deze compleet te kunnen gebruiken
     

Deel Deze Pagina