Ik zag vanochtend dat mijn motorkap Focus 3 station van 2011, rond de ruitensproeiers aan het roesten is. Schadeherstelbedrijf vraagt hier 450 euro voor, repareren en motorkap spuiten. Weet iemand een goedkoper adresje rond Utrecht?
Ford geeft 12 jaar carrosserie garantie. Mits de auto dealer onderhouden is. Maar ik zou gewoon proberen bij de Ford dealer. ( ooit gebruik van gemaakt bij mijn Mondeo Mk3) https://www.ask-ford.com/nl/nl_nl/public-search-page?fmccmp=other:nwp:hp:global-nav-footer::Ask Ford: Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
450 voor een motorkap schuren en opnieuw spuiten is op zich geen raar bedrag. Maar zou zeker aanspraak proberen te maken op de garantie.
Kijk rond bij meerdere spuiters, en vraag ook of het zonder bon kan. Zit veel verschil in prijs, maar ook in werk. En misschien zijn er mensen hier op er forum die willen spuiten! Maar, zoals vermeld, eerst even bij meneer de dealer aankloppen! Niet geschoten is altijd mis toch? Succes! En idd, spotrepair op liggende delen word zelden tot nooit gedaan omdat de “spot” dan teveel Opvalt. Je blijft namelijk altijd wat zien van de reparatie.
Bedankt voor de reacties, meerdere offertes aangevraagd en 450 euro blijkt inderdaad de normale prijs. Staat nu bij de spuiter.
Ik heb dusdanige ervaringen met de dealer, dat ik sinds vorige jaar niet meer naar de dealer ga voor onderhoud, en heb dan nu geen zin om te horen te krijgen dat ik niet aan de voorwaarden voldoe om het vergoed te krijgen. Zal wel dom zijn, en misschien geld kosten, maar dat is dan een keuze.
Neem aan dat de Ford dealer dit heeft geregeld [emoji848]? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dan moet de auto 100% dealer onderhouden zijn en moeten alle carrosserie check stempels (en die heb je alleen bij dealeronderhoud) in het boekje staan.
Mwah... bij mijn Mondeo MK3 deed mijn dealer absoluut niet moeilijk toen er (bekende) roest problemen waren, terwijl de auto daarvoor niet altijd bij een Ford Dealer was onderhouden, sinds de aankoop van mij wel. Proberen kan altijd , al zou je maar de helft terug krijgen, scheelt toch weer mooi
Één ding scheelt het zijn jouw centen ,maar ik begrijp dat je niet terug gaat naar de dealer waar je een dikke vinger naar heb opgestoken( zou ik ook niet doen),maar dan was ik denk toch even naar een andere Ford dealer gegaan. Niet geschoten is zowiezo altijd mis.