1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trio test | Mercedes A-Class vs Ford Focus ST-Line vs Kia Ceed

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 8 feb 2019.

  1. Wie mag zich de 'beste hatchback' van nu noemen?

    Carmagazine nam ze mee voor een uitgebreide trip om daar achter te komen, wie wint het in deze ronde en waarom?

    Lees het op: www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  2. Qua uiterlijk ga ik voor de Benz. Heb tegen de vrouw gezegd, ooit rijden we een Benz. En deze ziet er heel goed uit.
     
  3. Kan je ook gewoon een taxi pakken, dan rij je ook een Benz.... :mrgreen:
     
    McGyver, montagne en Rosinfield vinden dit leuk.
  4. gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Geef ik mijn oprechte mening is het weer niet goed :) De Benz ziet er in ieder geval beter uit dan de MK4.
     
    BasSport vindt dit leuk.
  6. het smoelt indd beter, dat ben ik helemaal met je eens :thumbup:
     
  7. Ik begrijp je keuze!
    In het verleden heb ik Mercedes gereden, ik kan je vertellen dat het een genot is om erin te toeren! Het is dat ze vanaf eind jaren negentig alleen maar troep produceerde, nu gaan ze weer richting de kwaliteit waar het merk voor moet staan. Anders had ik na mijn eerste kennismaking niets anders meer gereden.
     
  8. Hopelijk is de automaat in de nieuwe A-klasse beter als wat ze hadden. Die 7-traps DCT was niet heel fijn in mijn optiek. Vooral de software was een ramp, door emissie eisen ingegeven schakelpunten maakten de auto helemaal dood.
    Het wegrijden vanuit stilstand ging ook niet echt super maar dat blijft een probleem bij DCT's (tenzij je de versie van Nissan/Infiniti hebt die een koppelomvormer gebruikt voor het wegrijden).
     
  9. Als je over koppelomvormer praat, dan heb je meer een echte automaat.
    Helaas heeft die teveel slip wat van de eu niet mag. Slip moet lager dan 4% liggen uit me hoofd.
    Daardoor kreeg je een gerobotiseerde handbak. Dit is verbeterd en werd dus met dubbele koppeling gedaan.
    Maar ja die mercedes ziet er idd goed uit
     
  10. Sinds wanneer mag een koppelomvormer niet meer?
    Elke Focus mk4 met automaat heeft een koppelomvormer (de 8F serie)
    De Focus 3.2 en C-Max 2.2 hebben automaten met koppelomvormer (6F15 of 6F35)
    Peugeot gebruikt in de 308 en 508 koppelomvormers (Aisin 6 of 8 traps)
    Volvo gebruikt enorm veel Aisin automaten.
    En wat te denken van alle van ZF automaten voorziene luxe auto's?

    De Infiniti automaat waar ik het over had is een DCT (dus dubbele koppeling) die voor het wegrijden er een koppelomvormer bij heeft. Dus alleen bij het wegrijden doet de koppelomvormer mee.
     
  11. Bedankt voor je oprechte mening, maar die mag je wel ventileren op het Mercedes-Benz W177 forum......
     
  12. Dat mag hij toch hier ook wel zeggen?
     
  13. #13 Michel_limburg, 9 feb 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2019
    Zat afgelopen week achter zo'n A-klasse, niet echt indrukwekkend van buiten........Verrassend dat de Kia niet wint, in Duitsland pompt dat merk alle marketing geld in tests, verslaan Golf, Astra, Focus en ga zo maar door. Eindelijk een objectieve test.

    In Duitsland werd de Focus als slecht betiteld door Autobild omdat het koppelingspedaal zwak aanvoelde.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  14. Misschien heb ik dat ook wel gedaan....voor jouw een vraag, voor mij een weet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
     
    meeder vindt dit leuk.
  15. Maar goed dat je toestemming had ;)
     
  16. Ja toch? Vind ik zelf ook zo prettig aan dit forum. Allemaal Ford liefhebbers maar er zijn meer merken en die zijn hier gelukkig op een normale manier óók bespreekbaar. Houden zo:cool:
     
    jason101 en Rosinfield vinden dit leuk.
  17. Onzinnige opmerking! En dat is mijn oprechte mening.
     
    jason101 en Koen_ vinden dit leuk.
  18. #18 FrankyFH750, 10 feb 2019
    Laatst bewerkt: 10 feb 2019
    Natuurlijk mag eenieder zijn “oprechte mening” uiten, no hard feelings. Maar volgens mij is een forum ervoor bedoeld kennis en ervaringen te delen. De informatie dat men een ander merk of model mooier vindt dan hetgeen waar het in dit topic over gaat lijkt mij hier absoluut irrelevant. Maar ik kan het ook fout zien en laten we vooral verder gaan met onze ervaringen en meningen te delen over de testwinnaar uit deze trio test. :)
     
  19. Gelukkig is dat nu juist niet zo. Wanneer het alleen ging om delen van kennis en ervaring en dan ook nog beperkt, tot één merk, zou het mij veel te saai worden. Het leuke van fora als dit en in dat kader wil ik zeker het Skodaforum niet onvermeld laten, is nu juist dat er ook over andere merken en zelfs niet auto-gerelateerde zaken kan worden gesproken. Dat maakt het levendig en interessant. Uiteraard heb ik alle respect voor degenen die het puur gaat om kennis en ervaring met het desbetreffende merk. Maar die wordt hiermee niets in de weg gelegd. Simpele kwestie van aandachtsverdeling ;)
     
  20. #20 FrankyFH750, 10 feb 2019
    Laatst bewerkt: 10 feb 2019
    Geen probleem...:)


    De A-klasse (W177) is zeker een hele mooie verschijning, de gekozen materialen top en de technologie die wordt gebruikt, helemaal super. Echter er hangt een stevig prijskaartje aan en zet je hiertegenover een Focus met gelijkwaardige specs dan ben je zomaar € 7.500,- tot € 10.000,- voordeliger uit.
    Heb zelf verschillende MB’s mogen rijden, W117, W176, W204 en W205, en kan beamen dat de kwaliteit en beleving van deze zeer goed te noemen zijn. Het is nog ff wachten op mijn eerste Ford, maar wat ik me kan herinneren van de proefritten in de Focus Mk4, dan hebben de ingenieurs van Ford “ a hell of a job” geleverd voor wat betreft onderstel en rijgenot.
     

Deel Deze Pagina