1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Werking elektrische handrem

Discussie in 'Electronica' gestart door Harold1, 1 feb 2019.

  1. Kan iemand mij zeggen hoe de handrem werkt bij de Focus MK4? Moet ik ook nog iets met het rempedaal doen of is de handrem alleen te bedienen met de schakelaar.
     
  2. Vermoed dat je je voet op de rem moet zetten om de handrem te gebruiken .
     
  3. Die handleiding is voor mij zeer onduidelijk.
     
  4. Gewoon aan het knopje trekken om hem vast te zetten. Mij is wel geadviseerd om bij het lossen het knopje in te drukken, de auto lost eigenlijk zelf, maar voor het behoud van het mechanisme adviseerde de verkopen het manueel te doen. Geen voet op rem nodig @Harold1
     
  5. Voetbal de rem alleen voor het wegrijden op een helling. Rem wordt dan wat langer vastgehouden.
    Werking verder zoals hierboven beschreven. Ik haal de handrem er ook af met de knop.
     
    riesjart vindt dit leuk.
  6. #7 Soepergrover, 1 feb 2019
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
    In het kort:
    • zelf de auto m.b.v. de schakelaar op de handrem zetten als je een stuk gereden hebt; de Focus doet dit niet zelf
    • als je wegrijdt, hoef je niet zelf de auto van de handrem te halen; dat gebeurt dus wel automagisch

    Wel een vraagje mijnerzijds: kun je zonder het contact aan te zetten je Focus van de handrem halen (en weer op de handrem zetten)?
    Bij een VW Golf kan zoiets volgens mij wel als je ook nog wat handelingen uitvoert met het rempedaal.
     
  7. Volgens mij gaat de handrem er wel op bij contact uit.
     
  8. Elektrische handrem...(?)
    Waarom zou iemand dat willen of wat is het voordeel tov een mechanische handrem. (Moet je schijnbaar ook nog de handleiding lezen, voor een handrem )
     
    meeder, JelleL en Koen_ vinden dit leuk.
  9. Neen, er komt enkel een waarschuwing op je display dat handrem niet op staat
     
  10. Auto gaat vanzelf op de handrem als je de bestuurdersdeur open doet of het contact uit zet...

    En gaat vanzelf weer van de rem als je wegrijd
     
  11. Ik twijfel hieraan. Dat blijkt nergens uit of heb jij andere info.
     
  12. Het lijkt me ook onwenselijk dat ie bij contact uit altijd op de handrem gaat. Met het koude vriezende weer van de afgelopen 2 weken zet ik de auto bv niet op de handrem om vastvriezen te voorkomen. Dat zou dan niet kunnen met een electrische rem?
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  13. Zet hem nooit op de handrem en als ik dan weer instap staat hij nog steeds niet op de handrem. Voel je aan het bewegen van de auto.
     
  14. Zet de auto altijd in de 1e versnelling bij het parkeren. Indien nodig (op een helling bijv) de handrem erbij.
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  15. Ik zal morgen wel eens een video maken.
     
  16. er zijn idd auto's waar automatisch de handrem erop gaat als je contact uit zet, of als je hem in parkeerstand zet
    voor de kou maakt het niet echt uit, zover ik weet heeft renault een electrische handrem met kabels die wel eens vast blijven zitten. rest heeft vaak een motor op de klauw zitten. deze zal dus niet zomaar bevriezen.

    wat de focus exact heeft geen idee.
    je kan een klauw hebben met sensor en zonder sensor. die heeft alleen 2draden voor de motor en aan de hand van de amperage neemt de ecu aan of de handrem erop zit of niet
     
  17. Mijn MK4 (handbak) gaat niet volledig automatisch op de handrem, maar stiekem wel bijna automatisch. Zodra ik na het parkeren even goed de rem in trapt (op de zelfde wijze als bijvoorbeeld bij het verkeerslicht om auto-hold te activeren en het groene A-symbool te doen oplichten), trekt hij zelf de handrem aan. Dit gebeurd in mijn geval niet in een andere situatie en ik mijn portier open.

    Wanneer ik echter weg wil rijden en de rem automatisch wil ontgrendelen, lukt dit niet wanneer een portier nog is geopend of wanneer ik mijn gordel nog niet om heb. Handmatig ontgrendelen lukt dan wel.

    Dit alles is via de settings in- of uit te schakelen.
     
  18. Hoe werkt het met parkeren op een berg?
    Trekt de handrem deze zelf voldoende aan?
    En wegrijden gewoon door gas te geven en automatisch vrij te laten geven?
     
  19. Ja en Ja.
    Overigens kan je als je het niet vertrouwd natuurlijk altijd nog een keer aan het knopje trekken om te kijken of hij hem nog wat strakker aan kan trekken.
    Daarnaast is het natuurlijk ook wel aan te raden om de auto in de versnelling te laten staan op een berg.
     
    Drivefocus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina