1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. #1 Swanco, 20 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2019
    Dit topic is bedoelt om op en of aanmerkingen te geven over de nieuwe Focus MK4.
    mocht je wat geks tegenkomen of een probleem ervaren met je nieuwe Focus post het dan hier.
    ook de oplossingen en de antwoorden op vragen worden gewaardeerd.
    Ik zal proberen om alle belangrijke issues en oplossingen bij te houden in de 1e post.

    • de standaard audiouitvoering (geen B&O pakket) is blijkbaar niet uitgerust met DAB+

    - Betreft de rammel hoorbaar achter het dashboard is een bekend probleem. Er ligt een leiding tegen de rembooster aan, waardoor deze rammelt. De rembooster zit onder de motorkap, maar erg dicht bij het dashboard.
    -Ford heeft daar TSB 18-2304 voor. Ik dacht rembooster, maar het zijn de verwarmingsslangen.
    Als een klant een klacht heeft over geluid van trillingen dat hoorbaar is in het interieur, vooral tijdens het rijden met koude motor en bij een motortoerental tussen 1500-2000 omw/min, wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt door trilling van de verwarmingsslangen in de motorruimte.

    Om dit probleem op te lossen, moet een dubbele C-klem worden aangebracht op de verwarmingsslangen van de motorruimte naar de behuizing van de kachelradiateur / het verdamperblok om de spanning te verhogen.

    1. Net als Michel uit Limburg "telematica problemen" en uitval van geluid bij alle bronnen. Auto staat al 2 dagen bij de dealer, ook na overleg met Ford Nederland geen oplossing gevonden. In overleg met Ford Nederland zal de complete radio - unit worden vervangen; staat nu in backorder; maandag verder.
    2. Terugkerende vlekken op het dashboard (ook op Duitse fora gemeld); 2 ingenieurs van Ford uit Keulen (verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het dashboard) zijn al wezen kijken; met warm schoongemaakt; maar vervolgens zijn de vlekken na 4 weken weer terug gekomen. Naar alle waarschijnlijkheid zal nu het complete dashboard worden vervangen.


    Wat zijn jullie ervaringen met live trafic heb dit in focus 4 wat ik mis zijn meldingen op scherm voor files in vorige focus kreeg je melding nu niks

    1. Automatisch inparkeren werkte niet meer. De knop voor automatisch inparkeren reageerde nergens meer op. De dealer heeft de software gereset en daarmee het probleem verholpen.
    2. Doorprotector bestuurderskant klapt niet goed om de deur. De dealer erkent dit probleem en geeft aan dat veel modellen hier last van hebben. Maar oplossing????
    3. Ervaarde ook een rammel in het dashboard met koude motor, dit is nu met een servicebeurt opgelost.
    4. Trilling in het stuur wanneer ik een bocht maak, dit komt niet vaak voor, maar is mij twee keer overkomen. De dealer geeft aan dat dit aan mijn banden ligt??? Ik heb er nu winterbanden onder liggen.
    5. Van de week veel mijn onderste (voor) B&O speakers uit, waardoor telefoneren niet meer te doen was. Ik moest het volume volledig open zetten om via de tweeters voorin wat geluid te krijgen. Dit is probleem is ook weer spontaan verdwenen.
    6. Onderhoud aan noodoproepsysteem zsm. Software gereset, hopen dat het nu niet meer terugkomt.
    7. Gordelmelding op de achterste bank terwijl er niemand zat. Kreeg deze melding alleen uit door de gordel in het slot te steken.
    8. Banken platmaken met het hendeltje achter in de kofferbak deed het niet. Kabel was gebroken, dit is inmiddels verholpen door een nieuwe kabel te plaatsen.
    9. Verkleuring op het dashboard. Je ziet twee vierkante vlekken op het dashboard. Dit krijg je niet met water weg. Vandaag heeft de Ford dealer de auto laten reinigen door een gespecialiseerd bedrijf die dit doet. Vlekken zijn nu weg, maar hoop dat ze weg blijven.
    10. Live traffic werkt niet naar behoren. Rijd regelmatig een file in zonder dat ik daar een melding van krijg. Wel krijg ik soms een melding dat er iets op de weg ligt.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  2. Het lijkt er op dat je hetzelfde probleem hebt als ik, de Telematica module is defect. Ik wacht al sinds oktober op vervanging van de module en rij van file tot file.
    Ik zou er gelijk mee naar de dealer gaan
     
  3. Sinds begin oktober werkt mijn Fordpass niet meer. Dealer constateert met Ford in Keulen dat telematica module defect is. Probleem is dat je daardoor geen Live Traffic meer hebt.

    Onderdeel staat al bijna 3 maanden in backorder en moet door technicus van Ford in Keulen worden vervangen. Zijn er meer MK 4 rijders met dit probleem ?
     
  4. Werkt de FordPass App hier niet mee samen om live traffic informatie te krijgen, meende dit gelezen te hebben.
     
  5. Klopt, maar de App ziet de auto niet meer en het wireless internet werkt ook niet meer. Dit komt allemaal door de telematica module die kapot is en dus niet kan worden geleverd als onderdeel
     
  6. Aha duidelijk verhaal... Wel vreemd dat het onderdeel al relatief snel kapot is en zo moeilijk leverbaar... Kunnen ze hem niet uit een demo auto schroeven
     
  7. Nee, helaas. Is allemaal Chassis nummer gekoppeld, heeft ook te maken met het SOS systeem en zoals al gezegd er moet een Ford Nerd uit het computer hol in Keulen komen om het ding te installeren

    Lijkt er trouwens op dat het onderdeel er is maar men niet kan vinden waar de fout in het computerprogramma zit.
     
  8. ik ben 'm ff kwijt :confused:
    module is kapot, is er intussen (bij de dealer of in Keulen?)
    en nu is het een fout in het computerprogramma?
     
    V-focus vindt dit leuk.
  9. Ford claimt dat de module kapot is, tegenwoordig is het zo dat als je de auto naar een dealer brengt, mijne zit in Roermond, meteen het service center in Keulen de auto overneemt om de storing te zoeken. Daar kwam uit dat de telematica module defect is, dat i hardware. Echter gezien de tijd die het nu al duurt, bijna drie maanden om het onderdeel te versturen, lijkt het er op dat er een software fout zit in alle auto's met Ford Pass. Het gerucht gaat trouwens dat de hele productie van de Focus stil ligt. Er is dus meer aan de hand.
     
  10. Ik schrok al. Hebben ze nu al wat gevonden.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  11. #12 Joost81, 14 dec 2018
    Laatst bewerkt: 14 dec 2018
    Als tester in het dagelijks leven ben ik erg kritisch op - met name - de software in de auto. Nu toegegeven; ik krijg elke auto over de zeik :cool: misschien heb ik te hoge verwachtingen.

    Sowieso navigatie systemen heb ik opgegeven in auto's. LiveTrafic gebruik ik dus niet. Lekker Carplay icm Google Maps!

    Focus:
    • Erg hoog benzine verbruik eerste 1000 km (>9,5l/100km). Zakt nu in
    • Ik merk geen verschil tussen ECO, Sport en Normal driving mode. Iemand een idee? (1.5 benzine 150pk aut)
    • Lane keeping assist is levensgevaarlijk met regen en harde wind. Het schakelt zichzelf niet uit en wil de auto de vangrail insturen. Zet je Lane keeping uit geeft het systeem keurig weer dat deze de lijnen niet goed kan zien (aan /uit / aan / uit). Lane keeping zou zichzelf uit moeten schakelen indien de belijning binnen een x tijd niet betrouwbaar gevonden kan worden.
    • Gekraak in deuren icm B&O systeem. @Mikyvangils hoe heb je dit op kunnen lossen?
    • Bijna de auto gesloopt met de auto-parking feature. Gewoon NIET gebruiken! Is sowieso te traag.
    Fordpass:
    • FordPass activeren is langzaam (kost dagen)
    • FordPass rapporteert bijna elke dag dat de Focus in 'Deep sleep' mode is beland. Ik denk dat dit komt door geen internetverbinding meer.
    Sync3:
    • Sync3 al (binnen 14 dagen) twee keer hard moeten resetten omdat deze geen USB poorten meer herkent
    • Next song op stuur terwijl source = usb slaat consequent een nummer over
    • Bellen + auto in achteruit + piepende parkeersensoren verbreekt de telefoon via bluetooth. Duidelijk te reproduceren
    • Zoeken naar updates? Deze laat het systeem vastlopen. Duidelijk te reproduceren
    • Indien audio source = carplay en als je gaat bellen krijg je een enorm grote plof te horen. Doet gewoon zeer aan je oren. Duidelijk te reproduceren. Kan ook aan Apple liggen natuurlijk
    • Geluidsniveau.. Snap hier niks van. 25% is al super super hard.
    Niet echt handig:
    • Lichtgevende ringen van de bekerhouders dimmen niet mee met board verlichting. Erg irritant omdat het teveel licht geeft in het donker. Ga ik denk ik aanpassen.
    • Dubbele laadvloer kofferbak; deze steunt op een hardfoamen bak met allerlei kleine vakjes. Wat moet ik daarmee? Amper laadruimte; dus dit gaan we customizen ;)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Dus, maar een paar jaar wachten tot de 4.2 uit komt
     
    montagne vindt dit leuk.
  13. Haha, geloof mij; Elke auto heeft dit soort kuren. Met name de multimedia systemen. De MK4 is een heerlijke auto
     
    Klaas van Zanten vindt dit leuk.
  14. @Joost81

    * Ik merk geen verschil tussen ECO, Sport en Normal driving mode. Iemand een idee? (1.5 benzine 150pk aut)

    Grote kans dat dit alleen een hoorbaar verschil oplevert.
    Ik weet dat ze bij peugeot een uitlaat geluid uit de speakers laten komen (niet zelf in volume te regelen) in de sport modus.
    Motorisch verandert er niks, alleen het uitlaat geluid wordt wat beter benadrukt.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  15. Ik heb eigenlijk nog steeds geen navraag bij de dealer gedaan wat ze nu gedaan hebben. Maar dat zal ik nog wel zien. Ik wil sowieso de deuren nog wel een keer dempen of laten doen. Aangezien ik niet zo veel geduld heb.

    Maar het trillen in de deur is nagenoeg weg.
     
  16. Even een paar aanvullingen;

    Bij de stand Normaal, Eco, en Sport verandert alleen de instelling van het gaspedaal, je voelt iets meer tegendruk bij Eco waardoor je wat minder doorgast.
    Er is echter geen verschil in Brandstofverbruik tussen Normaal en Eco, mijne heeft nu 22000 kilometer er op staan en verbruikt tussen de 1:17 en 1:17.5. Is de 125 Pk Ecoboost

    Het geklapper in de deur hoorde ik vanmorgen ook voor het eerst bij de B&O, dat is de Door Edge Protector, die zit los in de deur. Slordigheidje van de ontwerpers en testrijders die waarschijnlijk alleen naar klassieke muziek hebben geluisterd :)
     
  17. Ik merk ook geen verschil alleen in hoe ver je het gas in moet trappen idd. Dat verschil is wel beter merkbaar nadat de auto gechipt is.

    En motorgeluid tja nadat de middendemper er onderuit is heb ik dat al genoeg Haha, dat hoeft van mij niet uit de speakers te komen
     
  18. Beste Focus liefhebbers,

    Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuwe Ford Focus ST-line Wagon van oktober 2018 (MK4).

    Nu heb ik het probleem dat tijdens het rijden een enorm getril bij een bepaalde toerental uit het dashboard komt. Dit is alleen tijdens de eerste +/- 5 min, daarna verdwijnt het vanzelf (alsof er iets uitzet door warmte en het geluid dan weg is).

    Ik heb het idee dat het achter de LCD scherm vandaan komt of uit de center speaker (ik heb de B&O set).

    Mijn collega heeft exact dezelfde uitvoering en opties en heeft ook exact hetzelfde probleem. Bij de garage hebben ze meerdere klachten gehad maar hebben geen idee wat dit kan zijn.

    Ik zit er niet op te wachten dat mijn hele daahboard wordt losgehaald zonder te weten wat het probleem veroorzaakt.

    Heeft iemand enig idee of hetzelfde probleem?

    Alle hulp is welkom.

    Groeten,

    Rob
     
    GekkeHenkie vindt dit leuk.
  19. Ik heb iniedergeval hetzelfde probleem. Maar dan alleen als het koud is. De eerste maand dat ik de Focus had was het nog redelijk warm buiten. Toen geen last van gehad.
     

Deel Deze Pagina