1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prototype technologie waarschuwt bestuurders voor ongeluk

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 28 sep 2018.

  1. En helpt hulpdiensten de ruimte te geven.

    Bovendien is de functionaliteit “eCall” – nu al beschikbaar in de nieuwe Focus.

    Meer info op: www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  2. Leuk maar als de file eenmaal stilstaat is het bijna onmogelijk om een tusssenbaan vrij te krijgen zodat hulpdienstem erdoor kunnen en aangezien je nooit weet waarom je in de file staat wordt er over het algemeen weinig ruimte vrij gelaten. Ik zeg over de vluchtstrook die hulpdiensten daar is over het algemeen voldoende ruimte
     
  3. je hebt helemaal gelijk Paul, maar met die wegen waar tegenwoordig de vluchtstrook als spitsstrook wordt gebruikt gaat het weer niet op.
    daarom probeer ik altijd wel een paar meter afstand te houden t.o. van mijn voorligger om in dit soort situaties uit te kunnen wijken.
    ook als ik voor het verkeerslicht sta.
    dat komt eigenlijk dat wij een ambulancepost vlakbij hebben en het regelmatig voorkomt dat de ambulance er door moet, dan leer je het vanzelf :D
     
  4. Als wij nederlanders nu eens proberen aan te leren om net als de duitsers gewoon alvast die tussenbaan ruimte te maken op het moment dat er een file ontstaat, dan zijn dergelijke systemen gewoon helemaal niet nodig.

    Ook wel apart om dat stukje over Ecall te lezen (auto belt automatisch hulpdiensten in geval van ongeluk), deze techniek zat al jaren in de modellen van Ford maar heeft in Nederland nooit gewerkt.... misschien dan nu eindelijk dat het wel gaat werken in Nederland en evt.ook op modellen die deze techniek al jaren hebben?
     
  5. @paul vingerhoets
    nee hulpdiensten vermijden zoveel mogelijk de vluchtstrook, probleem is dat daar juist veel vuil ligt omdat er nooit gereden word. buiten dat als er iemand met pech staat komt de ambulance in het ergste geval met 180km/h richting stilstaande wagen.

    in NL wil de hulpdiensten altijd op de linkse baan rijden. iedereen weet dat ze daar het hardst rijden en als je een hulpdienst met blauw blauw ziet aankomen is snelheidsverschil rond de 50km/h stukke veiliger.
    bij file is het in NL slecht geregeld maar in duitsland is het standaard dat het verkeer split en de hulpdiensten in het midden er door rijden (geld voor de 2 linkse banen als er meer zijn).
    bij file is het zelfde als bij stoplicht, je stuurt naar de buitenkant en trekt op zover als je kunt. want iedereen weet dat je bij de rijles uitleg krijgt hoe je dit moet doen. nadeel teveel mensen staan er te dicht op de voorganger bij stoplichten en files.

    zoals thieske hierboven al zegt. gewoon zorgen dat we weten hoe we het beste met zijn alle kunnen aanpassen hoe we moeten rijden, of kijk extra vaak naar
    ambuchannel 112 vindt het heerlijk om het elke week te kijken, ene keer leuker als de andere keer maar je kan ook niet alles hebben
     
    Thieske vindt dit leuk.
  6. nou, dacht het niet Werner :vingertje:
     
  7. als je bedoelt dat mensen slecht uitleg krijgen over hulpdiensten en hoe je dan moet reageren, dan klopt dat.
    echter bedoelde ik meer hoe je het moet doen bij de stoplicht, hoever je van de voorganger vanaf moet staan.
    althans mijn rijinstructeur heeft altijd gezegd dat je de banden moet kunnen zien, zodat je ook een uitwijkmogelijkheid over hebt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. De Duitse manier om een 'rettungsgasse' te maken waarbij het verkeer links helemaal naar links gaat en het verkeer op de middelste/rechter strook helemaal naar rechts is in mijn ogen de beste manier.
     
  9. Het is zeker geen slecht idee alleen onbegonnen werk ook in duitsland is het een ramp voor hulpdiensten om door een file te komen als die eenmaal stil staat.

    Er zijn maar heel weinig hulpvoertuigen die de 180 km/h halen en rijden doen ze het nog minder vaak (in nederland) is gewoon te gevaarlijk ook voor hun. (Politie in achtervolging daar gelaten)

    Helaas is het zeker op een 2 baans weg onmogelijk om voldoende ruimte te laten voor uitwijken elk gaatje wordt meteen vol gereden door iemand die denkt haast te hebben. Daarbij voorop stellende dat ik en de meeste vrachtwagens echt wel meer ruimte dan een paar meter nodig hebben op opzij te gaan. Daarbij wetende dat de vluchtstook niet gebruikt mag worden om overheen te rijden . Al kun je daar tegenswoordig ook niet van opaan want sta je in de file wordt je gewoon rechts over diezelfde strook ook gewoon ingehaald.

    De mentaliteit in het verkeer,zeker in nederland, is de laatste jaren gewoon verkeerd veranderd
     
  10. @paul vingerhoets
    zal zeker niet zeggen dat in duitsland het perfect gaat altijd. maar als ik het woordje rettungsgasse bij youtube in tik lijkt het dat het vaker goed gedaan word dan hier en ja bij sommige ook niet. wat me wel opvalt zo is dat de rijbaan breder lijken in duitsland, dat scheelt namelijk ook veel. Op vakantie lijst stond ik bij invoegstrook in de file, en toen politie aankwam was hij zeer snel op de middelste baan en reed behoorlijk door. beter dan we hier in NL doen.
    bij 6:18
    180km/h is alleen op een 130 weg. zie nooit dat hij 50km/h te hard of harder rijd. altijd daaronder
    klein stukje van hem waar hij 165-180 rijd.
    bij 4:32
     
  11. Klopt dat de rijbaan in duitsland breder is, dit geld dan voor de linker baan,
    De meeste linkerbanen in nederland zijn wat smaller gemaakt om ruimte te besparen daar mogen namelijk toch geen vrachtwagens komen
     

Deel Deze Pagina