1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Subwoofer

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mauce, 11 jul 2018.

  1. Weet iemand wat een originele subwoofer voor in de Kuga 2017 moet kosten. En eventueel de officiele naam en nummers? Voor onder de bijrijderstoel toch?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  2. Zit de sub die bij Sony hoort niet ipv reservewiel?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Volgens mij niet plug and play. Aftakken van je achterspeakers heb ik ergens gelezen. (Kan er ook naast zitten hoor)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Probeer er van alles over te lezen op Duitse en Amerikaanse sites maar blijft sumier. Volgens mij zit de standaard subwoofer tegen de zijkant in de koffer bak.
    Daar wil ik m sowieso niet. Dus o der de bijrijderstoel dan maar. Maar is er -waar dan ook- een complete connector waarvan alles af te takken is? Achterspeakers, schakelspanning en continu spanning?
    Kan wel een dikke spanningskabel aanleggen maar ook dat valt niet mee heb ik gelezen. Versterker onder de 10A moet kunnen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  5. als je deuren goed dempen. door demping materiaal tegen de binnenkant van de deur te monteren, dan heb je er net zoveel aan.
    https://www.mbcaraudio.nl/isolatie-...lpakketten/11698-silent-coat-starter-kit.html
    zou genoeg moeten zijn voor de 2 deuren. voordeel bij dicht gooien van de deur is het direct stil. geen nagalm.
    de lage tonen worden stuk strakker.

    ik heb een subwoofer onder me stoel gehad, maar eerlijk te zijn viel het me tegen, 12inch sub achterin geeft meer voldaan gevoel bij spelen van muziek.
    subwoofer onder de stoel is bijna plug en play.
    je moet alleen een koppeladapter hebben. kabel die je tussen de radio en dashboard harness monteert. hierin zit dus iso aansluiting en daar kun je subwoofer op aansluiten. speaker signaal gaat door de versterker en neemt de lage tonen over op de subwoofer onder de stoel.
    je moet dan 1 draad aan massa leggen 1 draad geschakelde plus geven, dat kan al onder de dashboard kastje bij de zekeringkast.
     
  6. Ik weet wel hoe ik een versterker moet aansluiten dat is het probleem niet. Alleen wil ik graag weten waar ik de benodigde bedrading kan aftakken. Vandaar de vraag of er ergens een kant en klare stekker is. Bv al onder de stoel of kofferbak. "Ergens achter de zekering kast of het dashboard kastje" is me dan niet nauwkeurig genoeg. Ik kan wel zelf op zoek maar had de hoop t wiel niet voor de tweede keer uit te vinden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  7. Origineel zit de sub in de kofferbak op de plaats van het reservewiel. Die subwoofer aan de zijkant van de kofferbak is ook een aftermarket. Er is helaas niet voorbekabeld.
     
  8. Ok thnx. Dat is balen. Je zou toch verwachten dat als je m standaard besteld met sub. Dat ze niet gaan zitten solderen om m op de plaats van je reserve wiel te leggen.
    De pioneer welke ze je voorstellen van Ford voor onder je stoel zou ik nog enigszins kunnen begrijpen alhoewel ik dan ook wel een "How to" van Ford verwacht. Maar niets van dit alles.....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  9. Alleen als je de 10speaker inc sub hebt dan zit het af fabriek er al in. Echter dit was alleen mogelijk in amerika dacht ik.
    Dealers verkopen wel vaker accessoires die totaal niet plug en play zijn. Achteraf parkeersensoren laten monteren is nooit orgineel. Maar een goedkoop setje.

    Dit terwijl dit juist weer wel al voorbereid is, als je full option kabelboom hebt
     
  10. Ok dus wat jij zegt is dat de "hoofd" kabelboom niet standaard het zelfde is? Ik had verwacht dat deze kabelboom overal het zelfde is. En wanneer er af fabriek een optie bij moet ze dat er gewoon bij prikken, met stekker. En een zekering extra plaatsen wanneer nodig.

    Niet dus?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  11. er zijn wel standaard kabelbomen, echter 1 is uitgebreider als de ander.
    heb je focus met goedkoopste prijskaartje dan zullen sommige stekkers niet aanwezig zijn.

    simpel voorbeeld is parkeersensoren. heb je achter dan kun je bijna zeggen dat je voor de stekker ook zit. heb je achter geen sensoren, dan zal bij de goedkoopste uitvoering het compleet ontbreken en bij de full option het er wel zitten maar dus niet in gebruik

    in geval van de subwoofer is dat dus alleen in amerika (zover ik heb begrepen) of dit een extra kabel is geen idee. maar denk dat het een apart kabel is die van de extra versterker komt die bij het reservewiel ligt.
    zoals deze kabelboom die van de radio naar achter naar de extra verterker gaat deze is bij geen enkel auto aanwezig af-fabriek waar het niet ingebouwd zit.

    wat je ook hebt is de goedkoopste uitvoering heeft geen zekeringkast links achterin, maar heb je met meer opties dan zit deze zekeringkast er wel.

    dan heb ik nog niet over de wijzigingen die door de loop van tijd gekomen zijn. wanneer je radio met bt/vc module heb je weer ander kabelboom dan wanneer je auto hebt met sync3
     
  12. #16 pd3jcw, 15 jul 2018
    Laatst bewerkt: 15 jul 2018
    De originele subwoofer zit in de achterbak, onder de mat; FINIS 1907989 (DM5T-19A067-AB, kost rond de 125,-). maar dan moet ook de radio module worden vervangen door een 10-speaker versie...!
    Ga er maar vanuit dat de bedrading daarvoor niet aanwezig is. Als optie is volgens Microcat de Pioneer TS-WX120A leverbaar, maar dan kun je beter zelf even naar een hifi toko lopen en er daar een kopen. Deze wordt over de achter speakers aangesloten, de bedrading van deze speakers loopt door de middentunnel aan de bij-rijderskant en is daar makkelijk af te takken.

    edit; de kabelboom voor het interieur is in 48 versies te krijgen... dus voor elke combi van opties is wel een kabelboom bedacht (kost ergens tussen de 700,- en 1000,-)
     
  13. Ah kijk dat maakt t leven een stuk eenvoudiger. Ik had idd al gezien dat waar ford ruim 300 voor vraagt op t net voor net iets meer dan 100 te krijgen is. Thx.

    Nu alleen nog de eenvoudigste plek voor de 12V en een schakel signaal.

    De Pioneer is voor minder dan 10A gezekerd dus moet wel ergens bij te prikken zijn.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  14. Check wel even of die sub wel past in de sparing van het reservewiel. Bij Mijn focus was het plan om ook een sub te monteren in die sparing, omdat je af-fabriek daar ook een sub kunt krijgen. Bij montage bleek dat er een stalen pin in de sparing van het reservewiel zit (die het reservewiel op zijn plek moet houden) waardoor de sub die we hadden gekozen niet geplaatst kon worden. Vermoed dan dat de sony-sub die ford plaatst een gat in het midden heeft daarvoor ofzo, maar de aftermarket die ik kocht heeft dat gat niet. Weet niet hoe dat in de Kuga is maar vooraf even controleren kan geen kwaad.
     
  15. Ik zie dat ik niet duidelijk was im mijn schrijven maar ik ga voor de sub onder de stoel. Achterin heb ik altijd een hond. En dan de heletijd die bass onder hem, lijkt me niet heel fijn. En wil perse mijn reserve ding houden. Kan ik bij de stoel mooi de draden aftakken. Alleen nog even opzoek naar een signaal draad en continu 12V.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  16. Voor 10A zou je direct op je sigaretenaansteker kunnen pakken. Zijn meestal 10A of 15A afgezekerd. En die heb je zo gevonden in je middenconsole. Nadeel is dat je dan eigenlijk er niks meer op moet aansluiten anders word het teveel voor de zekering
     

Deel Deze Pagina