1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ook een ford maar anders

Discussie in 'Off-Topic' gestart door paul vingerhoets, 16 jun 2018.

  1. Al enige keren gespot

    20180615_171229.jpg
     
  2. Cool! Een Turkse Cargo!

    Ik ken ze al langer maar ik heb er nog nooit eentje hier zien rijden. Maar eigenlijk een te kleine truck voor de lange afstand.
     
  3. Roemeens kenteken. komen hier de laatste tijd veel laden, maar deze ford's zie ik maar af en toe
     
  4. Verbouwde Renault cabine volgens mij
     
  5. 18 ton 480 pk kan die goed mee komen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Nee, volgens mij bouwen ze die helemaal zelf en is het een pure doorontwikkeling van de kleine Cargo die we hier in de jaren 80 ook hadden.
     
  7. Het lijkt me naar een klein ding om langer mee van huis te moeten zijn of zijn wij verwent.
     
  8. Wij. Zijn verwent denk ik
    Daarom zijn ze lekker goedkoop
    die auto die er achterstaat is meer mijn ding
     
  9. Dezelfde landcode in dit geval.
     
  10. Die Oost-Europese chauffeurs zijn de slaven van onze tijd. Maanden van huis voor een paar centen omdat ze zo lekker goedkoop zijn. En dan in een zo goedkoop mogelijke truck.
     
  11. Ik denk dat je je mening toch enigzins moet aanpassen. De tijd dat de polen e.d. met oud materiaal rond reden is al een heel stuk minder veelal rijden ze in het nieuwste materiaal rond, tenminste het echte vrachtverkeer tot 40t,

    Veelal rijden die onder naam van een ,voormalig, nederlandse bedrijven
     
  12. ja precies, oude schuur en een postbus in een Oostblokland en vervolgens vanuit een mooi kantoor in NL de "slaven" aansturen.
     
  13. Rijden kunnen ze ook niet
    Ik sta overal zelf te laden met mijn hesje en veiligheid schoenen
    En de witte nr platen worden geladen en hebben badslippers aan
     
  14. als er echt iets mis is in de EU dan is het dit wel.
    schandalig, en de gediplomeerde NL beroepschauffeur is de L*L
     
  15. Voor een deel klopt het wat je zegt, de tijd dat ze met Liaz-en naar Nederland kwamen, is voorbij. Maar toen kwamen Polen nog echt uit Polen rijden.

    Ja, ze rijden moderne trucks, die met veel EU-subsidie zijn aangeschaft "om de economie in Oost Europa te helpen" - dus eigenlijk betalen we ze met onze belastingcenten om ons transport naar de knoppen te helpen. Maar het zijn wel de meest uitgeklede versie, zonder extra comfort en zonder veiligheidsopties. Het uitgangspunt is hier niet de chauffeur, maar de hoogste verkoopwaarde na een paar jaar.

    Neemt niet weg dat de chauffeurs vaak weken achtereen in hun cabine verblijven. Veel Oost-Europese trucks komen nooit in Oost-Europa, de chauffeurs worden op en neer gereden met busjes naar trucks die altijd hier zijn. Met Kerst worden hele weilanden afgehuurd om Oost-Europese trucks te stallen terwijl hun chauffeurs thuis zijn: de trucks blijven hier.

    En ondanks dat het nieuwe trucks zijn, zijn ze wel slecht onderhouden. Namelijk: niet. Ze worden nieuw op de weg gezet en verder niet onderhouden. De trucks zijn alleen om te rijden en mogen niks kosten, net zoals de chauffeurs. Dus het is vooral schijn.

    Dan heb ik het nog niet over die kleine "volume-bakwagentjes" die je nog veel ziet rijden, of de kamikaze-busjes met Pools kenteken om milieu- en rijtijdenwetten te omzeilen.
     
  16. Ga ik geen oordeel over geven hoe het zit, of gebeurt, heb daar gewoonweg geen idee van heb er niets mee van doen dus doe ik er ook geen uitspraken over.

    Dat ze een ander idee hebben over verkeersveiligheid en gedrag in het verkeer, tja dat kan iedereen voor zichzelf ook invullen.
     
  17. Ik heb een paar jaar geleden bij de F1 van Monaco een Ford truck zien rijden, maar die leek mij juist wel behoorlijk aan de maat. Front was hetzelfde, maar mogelijk een grotere slaapcabine.
     

Deel Deze Pagina