1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 1.6 wagon type 3 benzine: afrijden of verkopen? 200.000 km +

Discussie in 'Algemeen' gestart door ICB, 7 jun 2018.

  1. Ik hoop op jullie advies/ervaringen. Ik twijfel over houden (en afrijden wellicht) van mijn Ford Focus 1.6 wagon type 3 benzine.

    Kmstand is 200.000 km + (net eroverheen) en ik ben in de veronderstelling dat het met benzineauto's beter is ze op een gegeven moment te verkopen, omdat benzinemotoren hoge kilometerstanden minder leuk vinden dan bv diesels. Ik rij ongeveer 25.000/30.000 per jaar.

    Obv een prijsindicatie op internet (diverse autohandelsites) lijkt het me wellicht slim om te verkopen, zodat ik er nu nog wat voor krijg voor hij straks bij wijze van helemaal niets meer waard is.

    Ook heb ik niet helder of er binnenkort grote beurten/grote kostenposten qua regulier onderhoud aan zitten te komen.

    Lang verhaal kort: meningen/ervaringen of ik nu inderdaad beter kan verkopen? Of is afrijden slimmer? Ik overweeg bv een kleinere auto private lease te gaan rijden.
     
  2. #2 jason101, 7 jun 2018
    Laatst bewerkt: 7 jun 2018
    Precies zoals je zegt, rond de 200k krijg je nog een inruilwaarde. Daarboven is het altijd maar gissen. Daarom is mijn motto altijd of de auto nog goed rijd of niet, rond de 200k gaat die weg voor iets anders. Bij mij staat er nu een 80k op en kan dus nog wel ff mee met 22000 p/j.
     
  3. Die moet inderdaad nog wel even meekunnen ;-)
     
  4. De Focus van mij gaat in 2023 weg.
    Dan is ie 9 jaar oud en zal die zo’n 170.000 hebben gereden.
    Alleen heb ik maar de 1.0 3 cilinder 125 pk en naar mijn mening moeten deze blokjes zich nog bewijzen en zullen die niet hele hoge km. standen aankunnen, vandaar dat ik deze dan weg doe. En de distributieriem moet na 10 jaar worden vervangen en dat kost bij deze 1100 euro.

    Maar in jouw situatie zou ik ook verkopen en er nog wat voor vangen.
     
  5. Het is of bij 10 jaar of bij 160k dat de dbriem vervangen moet worden is mij bekend. Dus bij 170k zit je daar al boven.
     
  6. Degene op wie je reageert geeft aan een 1.0 te hebben, net als jij en ik. Die hebben een interval van 240.000 km (riem loopt door de olie).
     
  7. Als je al over de 200k heen bent, kun je hem beter even aanhouden.

    De waarde van de auto met betrekking tot de kilometerstand heeft te maken met zoekfuncties op autowebsites. Je kunt bijv. zoeken op auto's t/m 200k. Als je net daaronder zit, is je auto zichtbaar en is hij meer waard. Als je net boven de 200k zit, ben je niet zichtbaar in deze zoekopdracht en is hij alleen zichtbaar voor mensen die zoeken naar auto's t/m 250k.

    Je valt dus qua prijsstelling in blokken van 50k kilometer. Het beste is je auto dus te verkopen bij 95k, 145k 195k etc. In jouw geval zou ik dus doorrijden tot 240k.

    Ik heb zelf getwijfeld toen ik bij 147k was, maar toch doorgereden. Ik zit nu op 174k en rij nog even door omdat mijn auto toch nauwelijks meer iets waard is. Ik heb mijn vrouw overtuigd haar auto te verkopen bij 97k, wat de Ford-dealer beaamde als verstandig. Was deze auto over 100k gegaan, dan was hij direct minder waard geworden.
     
  8. Distributieriem is net onder de 160000 vervangen
    Ik heb iets vergelijkbaars gehad met Funda. Maar ben links en rechts toch voorzichtig aan het kijken wat ik er nog voor zou kunnen krijgen
     
  9. Met 20K tot 30K per jaar een private lease rijden zal wel iets duurder zijn dan je huidige Focus op te rijden ;)
     
  10. I
    Ik heb ook wel eens lopen denken aan private lease maar weet de voorwaarden niet omtrent updates die je aan de auto zou willen doen. Is dit toegestaan of moet de auto in originele staat blijven?
     
  11. Private lease zijn meestal berekend op max. 10K per jaar.
    En nee, veranderingen zijn niet mogelijk.
     
  12. Klopt ik weet het. Maar om verschillende redenen overweeg ik het toch (tijdje terug al in verdiept, en ik weet wat het kostenplaatje huidige auto + leaseauto is) :)
     
  13. Afhankelijk van je financiele plaatje zou ik er lekker mee door rijden. Vwb grote onderhoudskosten en reparaties blijft het altijd gissen en geluk hebben, dus daar zou ik het niet perse van af laten hangen. En of er nou 200k of 260k op de teller staat (nog 2 jaar rijden), particulier verkopen wordt sowieso lastig. Ik heb mijn oude mk2 1.6ti-vct met 260k nog in kunnen ruilen voor een redelijk bedrag, maar als je voor lease gaat is inruilen niet van toepassing. Kijk eens naar deze rekensom: je maandelijkse lease bedrag * 24 -/- het onderhoud, de verzekering en belasting op je oude wagen over 2 jaar.
     
  14. Dat heb ik inzichtelijk. Maar ik ben bereid iets meer te betalen voor zekerheid; bovendien heb ik geen station meer nodig en kan ik wat kleiner gaan rijden (wat ook iets in leasebedrag scheelt). Plus er komt een bedrag vrij dat ik kan investeren in andere zaken. Keuzes keuzes keuzes ;-)
     

Deel Deze Pagina