1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 PhoenixNLx's FF Wagon Ecob. / RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door PhoenixNLx, 22 feb 2016.

  1. #1 PhoenixNLx, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2018
    Dit is mijn Ford Focus Ecoboost 1.6: IMG-20180414-WA0000.jpg
    IMG_20180413_224651.jpg
    IMG-20180414-WA0002.jpg
     
    Lex vindt dit leuk.
  2. Update:

    -hij loopt stationair werk vaak moeizaam en dan trilt de auto ook aardig mee. Het is erger niet altijd, soms is het wel goed...

    Info:http://www.focusfanatics.com/forum/mk3-focus/271519-vibrating-idle-2012-focus-2.html

    Is hetzelfde denk ik?

    Koelvloeistof was met warme motor bijna verdwenen uit het reservoir, zelfs beetje moeten bijvullen... Lijkt me niet de bedoeling.
    Kan zo snel geen lekkage zien. Wel viel me op dat hij relatief veel witte rook had bij de uitlaat, maar niet overdreven veel. Heb dat bij mij andere auto ook en die verbruikt geen koelvloeistof...

    Donderdag terug iig, was eigenlijk voor uitlijnen, maar dit lijkt me een belangrijkere zaak!

    Wat zouden ze allemaal voor tests moeten doen aldus jullie?
     
  3. Het is dat je zegt dat de melding bandenspanning niet meer terug is gekomen anders zou ik denken aan een defect wiellager. Ook omdat je zegt dat hij naar één kant trekt tijdens rijden en trillen vd wagen. Bij jouw Focus wordt de melding bandenspanning geconcludeerd aan de hand van de abs sensoren als ik het juist heb. Ik ken gevallen, van andere merken, waar de oorzaak lag in een defect wielager.
     
  4. Scheef trekken en trillen door een defect lager? Dat is nieuw voor mij. Tenzij het lager zo ver defect is dat er immense speling op zit, maar dat is echt niet het geval. Bovendien zou in geval van een defecte ABS ring het ABS lampje veel eerder gaan branden als het bandenspanning-systeem. Lijkt me dus een beetje verzonnen verhaal dit.
     
  5. De bandenspanning melding is niet meer voorgekomen. Ik denk dat ze hem niet gereset hebben na het omleggen van de banden.

    Dealer gebeld waar hij eerst in onderhoud is geweest. Deze had geen op-of- aanmerkingen, gewoon onderhoud is wat hij mij vertelde. Of is daar een 'zwijgplicht' afspraak onder dealers van?

    Auto gaat aankomende donderdag terug onder garantie om alle puntjes te bekijken. Ze kijken ook direct of het wellicht de koppakking is omdat de auto dus koelvloeistof laat verdwijnen. Ik laat weten wat eruit is gekomen.

    Al met al niet leuk als eerste ervaring met de Ford Focus...
     
  6. Wie heeft het over een defecte abs ring? Pas nog een geval van een kennis van me gehoord. Die kreeg z'n jong gebruikte Mazda CX5 afgeleverd, rijdt daar weg en krijgt na even rijden melding bandenspanning laag (werkt ook via abs sensoren), maakt rechtsomkeer naar de verkoper. Blijkt dat het wiellager voor kapot is. Als de sensor de ring gewoon blijft detecteren dan geeft ie toch geen abs storing? Ben het met je eens dat voor trillen en scheef trekken het lager behoorlijk kapot moet zijn.

    Maaruh iig niet fijn voor TS dat je meteen al problemen hebt met je net aangekochte wagen, hopelijk lossen ze die punten netjes voor hem op.
     
  7. Met welke data denk je dat het bandenspanning-systeem werkt dan? Met de ABS sensor en sensor ring.
     
  8. Ja dat zeg ik, laat maar.
     
  9. Nou dit is een lekkere start.

    - Ze hebben hem uitgelijnd.
    - Ze hebben hem uitgebalanseerd.
    - Ze hebben kentekenplaat vastgezet.
    - Stationair lopen en koelvloeistof verlies had met elkaar te maken. Want: Koppakking is stuk. Ze gaan dat uiteraard onder garantie repareren, maar het vervelende is natuurlijk wel dat je het niet verwacht van een nieuwere auto.

    Ik denk dat de auto een keer een warmloper heeft gehad met het bekende slangetje...
    Daarna auto weggedaan denk ik, zonder te melden dat je elke dag koelvloeistof moet bijvullen.

    Hopelijk na repareren van koppakking geen rare dingen meer...
     

  10. Dat is mooi kl**ten ,je bent gelijk je vertrouwen kwijt voor een tijdje met deze auto.
     
  11. Ja precies... Ze gaan het wel zo snel mogelijk repareren. Echter duurt het natuurlijk even voordat ik dan de auto weer vertrouw.

    Komt wel, met de tijd denk ik....
     
  12. update: Ze kunnen het lek niet vinden in de koppakking. Ze hebben de kop opgestuurd naar een (revisie) bedrijf die de compressie en lekken gaat controleren. Maandag horen we meer.

    Misschien zelfs een nieuw motorblok?
     
  13. Mooi kl*te allemaal. Zeker als je de wagen net gekocht hebt. Maar wees blij dat je er allemaal in de garantie periode achterkomt, nu is het pakkie an voor de dealer.
    Zou lulliger zijn als het buiten de garantie periode gebeurt.

    Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken, daar je garantie hebt op reparaties bij de dealer.
    Lekker laten maken en wachten tot ie terug is en dan lekker genieten van de Focus ;)
     
  14. Ze hebben geen directe lek gezien in de koppakking. Dus opgestuurd naar een gespecialiseerd bedrijf. Deze heeft geconstateerd dat de kop krom was. Deze is dus afgevlakt. Oorzaak: warmloper... Waarschijnlijk het bekende slangetje geweest. De eigenaar heeft dit doorgehad waarna hij de auto heeft verkocht? Zoiets zal het zijn geweest in ieder geval.
    Ze gaan hem nu weer in elkaar zetten en alles controleren mbt slangen e.d.
    Nieuwe distributieriem ook gehad. Daar hoeven we dus niet meer naar te kijken (200.000 km en/of 8 jaar)...
    Hopelijk vandaag klaar. Heb maar kort van de auto kunnen genieten in ieder geval.

    Lekker dit forum zitten door te lezen. Er is nog veel te doen aan de auto merk ik wel, alhoewel ik niet persé 2 linker handen heb ben ik niet zo handig als de meeste hier op het forum. Hele DAB installaties e.d. ;-)

    Wellicht dat iemand me erbij kan helpen tzt.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Eerste upgrade trouwens besteld: Kofferbakmat (antislip) via automatten.nl :D
     
  15. Ik ga er ook vanuit dat het wel hierbij blijft hoor.
    Dadelijk heb je echt een puike auto let maar op.
     
  16. Dat zal vast ja, wil er over 2 weken mee op vakantie gaan.. 2000 km rijden...

    Daarvoor dus extreem veel rijden... zodat ik kan testen en controleren of het koelvloeistof probleem is opgelost..

    Vandaag heeft de motor alweer gelopen, morgen gaan ze alles nog controleren en testen en proefrijden. Verwachting morgen klaar! :cheer:
     
  17. Kop krom, dan is het ding best warm geweest. Hoe is de turbo? Aangezien die ook gekoeld wordt met koelwater.
     
  18. Geen idee? In orde lijkt me? Heb ik verder niet gevraagd...

    Is dat verstandig om alsnog te doen? Of vertrouwen dat ze dat wel controleren?
     
  19. #20 antig01, 2 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2016
    Het vervelende met deze downsize motoren is dat ze zeer veel warmte creëren door de hoge belasting. Dus bij normaal gebruik zijn ze al warmer als een een normale motor. Zodra er iets misgaat zoals een slang die barst is er eigenlijk weinig meer nodig voordat er schade is. Dit is bij de 1.0 extreem maar ook bij de 1.6 is dit het geval. Het verschil tussen normaal draaien en motor schade is dus helemaal niet zo groot.

    De Turbo heeft echter niet zo te lijden onder een warmlopen. De koeling van de Turbo is meer voor het huis (materiaalspanning). De 1 liters welke warm lopen is de Turbo meestal ook nog prima.

    Wel zou ik zelf even het reservoir goed controleren. Zie regelmatig Ecoboost motoren met gescheurde reservoirs.
     

Deel Deze Pagina