1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Update van mijn Focus Titanium 2.0

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rs2000, 18 nov 2014.

  1. #1 rs2000, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2014
    Ik heb tijdelijk mijn MS Design velgen eraf laten halen omdat ze alle vier krom zijn. Ze worden klaar gemaakt voor de zomer. Dat ze krom zijn was ook te merken aan mijn trillingen aan mijn stuur.
    [​IMG]
    Voor nu heb ik een ander set velgen van 18 inch met mijn winterbandjes van Michelin 9225/40/18) eronder laten zetten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De focus rijdt weer stukken beter, geen trillingen meer in mijn stuur.

    In de zomer heb ik ook nieuwe remklauwen achter geplaatst.
    Rondom Goodridge remslangen.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Wat is er al gebeurd aan vervanging/modificaties ( naast zijn normale onderhoudsbeurten) aan deze focus in bijna 8 jaar ( 23 november heb ik hem al 8 jaar) :rock:

    - december 2007 Dynamo
    - november 2008 EBC remschijven en remblokken rondom, Denso Bougies
    - oktober 2013 nieuw remschijven voor
    - november 2012 nieuw accu
    - mei 2013 nieuw rechteraandrijfas
    - juli 2013 originele bumperstrip voor parkeersensoren achter
    - augustus 2014 Remklauwen achter
    - augustus 2014 EBC remschijven achter
    - augustus 2014 Goodrigde remslangen rondom
    - augustus 2014 Motorflush van Forte gehad
    - augustus 2014 Denso Bougies

    Zo dat is mijn update van mijn Focus. :-))
     
  2. Zonde dat alle vier de velgen krom zijn geworden, maar goed dat je ze laat maken. MS velgen zijn mooie velgen :D

    Goodridge rvs remslangen zijn een mooie upgrade :cool:

    Heb je sinds augustus 2008 niet meer je bougies vervangen?
     
  3. volgens mij heb ik je weleens in Zoetermeer rond zien rijden/geparkeerd zien staan?
     
  4. #4 rs2000, 20 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2014
    [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION] :Ja dank je.
    Tussendoor zijn de bougies wel vervangen door originele. Op het lijstje staat niet het standaard onderhoud.
    Van de eerste set Denso's was een ervan de bovenkant( ff de naam kwijt) eraf `gebrand`
    Ik heb iets meer dan 20000km er mee gereden. Dat vinden de Denso's niet fijn blijkbaar.
    Maar de auto reageert wel beter op de bougies, dus vandaar dat ik weer een set heb ingezet.
    Ik houd wel de kilometrage in de gaten.


    [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION]
    Ik ga niet zo vaak in Zoetermeer, af en toe kom ik naar het winkelcentrum en parkeer ik in de garage.
     
  5. Welk type Denso bougies waren dat dan? Zelf heb ik vorig jaar iridium bougies van Ford (gemaakt door NGK) laten plaatsen. Werkt ook goed.
     
  6. Dat is wel heel snel.
    Als je de Irridium Tough neemt kun je zeker 100.000 km. met een setje doen. De Irridium power moet na zo'n 40.000 km vervangen worden.

    Ik zweer ook bij Denso irridium bougies, mijn 1.8 loopt er veel beter op. Zeker met de koude start is het verschil enorm. Wilde hij eerst nogal eens afslaan na een koude start, loopt hij nu gelijk als een zonnetje.
     
  7. Ik heb de Denso Iridium Power IT20 genomen.

    Ik moet zeggen dat ik soms wel startproblemen heb, dat het soms lang duurt voordat hij aanslaat.
    Maar of dat aan de bougies liggen?
    De bougies van Ford zijn ook goed.
     
  8. #8 rs2000, 1 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2014
    Op de planning staat:

    - Een set Bilstein schokdempers ( de veren van Eibach zitten al onder) of KW schokdemper/veren ( mss een goede deal kunnen maken strx in Essen)
    - Een kompleet uitlaatsysteem vanaf motorblok ( bij EPS of NM PArts)
    - chiptuning
    - KN filter vervangingsfilter ( in ieder geval met een goed aanvoer van koude lucht naar filterhuis)
    - 60 mm gasklephuis (dealer)
    - veerpootbrug (voor en achter van Wiechers ook in Essen)
    - sommige rubbers vervangen (powerflex) zodat hij wat stuger is
    - ramen zij-en achter blinderen
    - grootlichten lampen vervangen door COD Led lampen

    Mijn original xenonlampen heb ik al vervangen door 8000K

    In ieder geval voor onderhoud a.s. donderdag bij de dealer in Den Haag
    De multi-riemen vervangen en remolie verversen
     
  9. Kijk voor een 60mm gasklephuis eens ook de Engelse ebay, daar zijn ze véél goedkoper dan bij de dealer.
    En voor het optimaliceren zou je ook kunnen kijken naar een RS luchtfilterhuis.
     
  10. #10 rs2000, 1 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2014
    DAAR was ik op zoek naar!


    Over het gasklephuis, is het niet zo dat het binnenwerk bij de aftermarkets electronisch is geregeld en bij het origineel mechanisch...en dus geen echte storing geeft? Ik had het gelezen in het stukje over deze optimalisatie.

    Ik zie wel op ebay dat er veel originele worden verkocht...ik houd het in de gaten
     
  11. Ga dan maar flink sparen. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat een compleet rvs uitlaatsysteem inclusief spruitstuk (plus eventueel een sportkatalysator) niet goedkoop is. Daarentegen rijdt en klinkt het heerlijk :D

    Ben nog steeds blij dat ik er destijds op tijd bij was voor een origineel 60mm gasklephuis. Wat de prijs betreft doen ze de laatste 3,5 jaar alsof dit product van goud is.
     
  12. #12 McGyver, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2014
    Het wel of niet werken zit 'm vaak in de versie van het motormanagement. De oudere versies van de 2L, van iig 05 en 06, hebben minder tot geen problemen met de grotere gasklep. De nieuwere, oa fase 2 modellen, hebben vaker problemen.
    Vanwege de verschillende type motor management heeft een tuningsbedrijf als Superchips geen handheld voor dit type motor in de Focus, maar wel voor de ST150 en Mondeo 2.0.
     
  13. #13 rs2000, 4 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2014
    @Boomerang: Ik heb dit eens aan je gevraagd wat het kostte,...ik weet het .....ik weet het..:-)

    [MENTION=1693]McGyver[/MENTION]: die van mij is op papier maart 2005, zal in 2004 gefabriceerd zijn. Ik denk dan dat ie van mij op zich geen problemen zal geven.....
     
  14. Lees ook dit topic eens: www.focusclub.nl/forum/.....p=1820333769
     
  15. #15 rs2000, 4 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2014
    Vandaag de Focus ( 175.000km gelopen) weggebracht voor vervangen van de twee multiriemen ( door dealer geleverd) en de spanrol van SKF ( door mij geleverd).
    [​IMG]
    Ook de remvloeistof ververst en ontlucht.
    Dit is allemaal prima gedaan.:thumbs:
    Tevens heb ik de computer laten uitlezen en eventueel een update te laten uitvoeren.
    Uit het uitlezen kwamen vier foutcodes uit.::(
    Code beschrijving

    P1463: Onvoldoende drukverandering druksensor AC
    oorzaak: storing in A/C
    de storing ligt vermoedelijk bij de A/C druksensor

    P1260: Diefstal gedetecteerd, auto immobiel gemaakt
    oorzaak: Communicatie met IC tijdelijk verbroken

    P0400: Storing in EGR systeemdoorstroming
    oorzaak: Vernauwing in uitlaatsysteem
    Het besturingssysteem van de EEGR-stappenmotor geef
    onjuiste commando's voor de activering van de EEGR klep

    P0325: storing in pingelsensor 1 circuit
    oorzaak: onderbreking of kortsluiting tegen massa
    kortsluiting signaal tegen Vbatt of vref
    defecte sensor.

    De wagen rijdt prima,...heerlijk zelfs. Alleen bij het starten komt het wel vaker voor dat ik gas bij moet geven, anders dat hij zonder gas geven ook start.

    Voor iemand dit bekend??:confused:

    naar mijn weten zijn dit op zich los staande fouten van elkaar
     
  16. #16 rs2000, 4 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2014
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door rs2000 Bekijk bericht
    [MENTION=1693]McGyver[/MENTION]: die van mij is op papier maart 2005, zal in 2004 gefabriceerd zijn. Ik denk dan dat ie van mij op zich geen problemen zal geven.....

    Lees ook dit topic eens: www.focusclub.nl/forum/.....p=1820333769




    ok verhaal is duidelijk.
    Ik zal eens kijken welke type PCM ik heb.
    Als je weet welke ESU je hebt hoe weet je dan of de 60mm bij je wel goed werkt?
     

  17. Update 4-12-2014: Ik ben eruit wat ik wil voor mijn schokdemper/veren set: De type B12 Pro Kit. Gelijk maar ook de veren nieuw:)
     
  18. update 16-7-2018:


    De verlagingsveren van Eibach zijn vervangen door een nieuw set van Eibach 30mm ( bestelnr E10-35-016-01-22 bij Biesheuvel). Dit komt doordat linker voor veer was gebroken.
    de Focus had ook heel veel last van resonantie en trillingen. Ik heb er een tijd mee gereden, was echt waardeloos. Wat bleek dat de rechter boven motorsteunrubber helemaal door midden was gescheurd. ik heb gelijk ook de onder motorsteun vervangen. Eerder is de linker baksteun ook vervangen. dus in feite alle motorsteunen nieuw.

    Ik heb al meer dan 1 jaar last van klikken geluid voorin bij de assen bij afremmen en optrekken.
    Ik heb bij de dealer laten nakijken. Er werd geopperd dat er misschien iets in de bak aan de hand was, met name tussen de aandrijfas en de bak.
    Hierop toen een bak gehaald bij Lannoy en eronder laten plaatsen. Ik heb gelijk mijn wiellagers voor laten vervangen ( wegens Afkeur APK)
    Na het plaatsen was er geen resultaat storing bleef hetzelfde.
    Ik heb mijn oude bak weer terug laten plaatsen. Hierop merk ik op dat het schakelen niet zo soepel gaat als voorheen, wil niet altijd direct in de versnelling gaan.

    Nu schijnt er een modificatie te zijn voor de aandrijfsassen, met name bij de spieassen. Deze moeten ontvet worden dan met Loc-tite aangebracht en dan laten drogen.
    Dit ga ik binnenkort laten doen. Heeft iemand ook ervaring met deze storing/defect?

    Als dit probleem is opgelost dan ga ik verder met updaten van de Focus zoals eerder vermeld.
    Ik heb mijn Focus II al bijna 12 jaar, motor 199666 km gelopen. Nu dat de steunen zijn vervangen rijdt de auto weer als vanouds ( op het klikken na).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Als je opptrekt en afremt hoor je een tik.
    De as draait klein stukje in de naaf.
    Door de boit strakker aan te halen of door hem te verwijderen en alles goed te monteren. Nieuwe aandrijfasbout waar dacht al loctite op zit en deze monteren. Vloeibaar loctite is ook op zich geen probleem, alleen na aanhalen gaat deze drogen.

    Volvo vaak zat dit gehad. Volgens mij zelfs andere bouten voor gekomen ook.
    Normaal zit een moer die je met 200-250nm aanhaalt. Ook niet gek hoe je met een bout die rond de 40-60nm vast zit, geluid kriigt.
    Geen idee of exact die waarde is maar ze zitten iets anders vast
     
    rs2000 vindt dit leuk.
  20. je hoort het zowel links als rechts.
    Aan de hand van je opmerking zou een oplossing zijn:
    Huidige aandrijfas bouten verwijderen, schoonmaken( lees ontvetten) waar de bouten in gaan.
    2 nieuwe aandrijfasbouten, eventueel met vloeibaar Loc-tite
    Deze met een hogere aanhaalmoment aanhalen
     

Deel Deze Pagina