1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Wat zegt het systeem op welke versie je zit?
     
  2. Voor de melding kan je de Automatische updates uitzetten. Volgens mij krijg je dan de melding niet meer.
    En ik weet niet hoe je de update dowload, maar indien je het via de Ford website doet, dan zou ik daar mee ophouden en via cyanlabs doen. Het gaat via de website nl best vaak fout.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Ik update inderdaad via de Ford website.
    Dat leek me de meest veilige route.

    Maar, met nog wat meer googlen vond ik in ieder geval het image wat de log file genereert bij onze Kuga vrienden
    https://www.kugaownersclub.co.uk/th...log-file-needed-to-update-ford-servers.22289/

    Ik heb dit net even geprobeerd.
    De eerste keer kreeg ik weer de LST_ERR05. Toch nog maar even de stick eruit gehaald en weer erin gestoken.
    Daarna kreeg ik de melding dat ie een systeemupdate ging installeren en is er een xml file gemaakt.
    Ik weet nog niet of de melding weg is (echtgenote is inmiddels met de auto op pad).

    Ik heb de xml file geupload naar ford en ik krijg nu een andere download zip, mogelijk geeft de inhoud en de autoinstall file wat meer info over wat er al gebeurd is.

    (het gaat overigens om een map update, de sync software is up to date zegt ie)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Weet je toevallig of de update doorloopt als je de auto parkeert (en uitzet) en daarna weer mee gaat rijden? Hoe weet ik of ik wel of geen navigatie heb? Zodra ik kan navigeren met mijn sync 3.4 heb ik dus navigatie? Werkt FordPass nog na de update van Cyanlabs?
     
  5. Cyanlabs gebruitk dezelfde data en werkt over 't algemeen beter dan Ford zelf.. Ook zegt de website van Ford al gauw dat je up to date bent, terwijl dat niet zo is. welke versie heb je nu?

    Je kan nu toch al navigeren of niet? Dan zou je dat na een software update ook nog moeten kunnen. Over 't algemeen zijn alle NL-Focussen met SYNC 3 uitgerust met navigatie, dus lijkt me sterk dat je het niet hebt.
    Als je een autoinstall update doet, dan loopt ie weer door als je de auto de volgende keer aanzet. Geen ervaring mee, maar dit is mij vertelt.
    Bij een reformat (van bijv. 3.0.xxxx naar 3.4.xxxxx) dan moet het in 1x. Zet je dan de auto uit, dan zal hij gewoon weer opnieuw beginnen wanneer je weer start.
    Fordpass, geen idee. Gebruik ik niet, want heb een mk2 xD
     
    Javi, BarendBotje en Edgar Focus vinden dit leuk.
  6. In het verleden heb ik ook de update gedaan, geparkeerd en uitgezet, en de volgende keer ging de update weer verder. (het zou best kunnen dat ie opnieuw begint met het bestand waar ik mee bezig was).
    Deze keer ging dat dus bij mij niet goed.
    Inmiddels (na opvragen xml file) lijkt de melding weg.
    Ik krijg nu van ford ook een kleinere zip file (8.7 G en eerst had ik 24 G) met minder bestanden erin
    Heb nog geen mogelijkheid gehad die te installeren.
     
  7. Softwareversie 3.0
    Build 20204_PRODUCT
    Navigatiekaarten versie F11

    Ik heb ook nog even in de twee tar.gz files gekeken die nu in mijn downloads zitten. Dat is alleen gracenote info en een update van de stemmen (voice_nav_new.img)
    Lijkt me verder niet zo spannend.
    Maar net toen ik de auto aanzette om de versie op te vragen zei ie wel: updating software verwijder usb stick niet (maar die had ik er dus na het ophalen van de xml file al uitgetrokken).
    Ik kijk het gewoon even af.

    (oh en de filenaam die ik krijg bij downloaden Map_....._Update.zip
    Dat getalletje wat op de plek van de puntjes staat is zo te zien gerelateerd aan de grootte van de zip file)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Vroeg dat met navigatie meer omdat je dat moet aanvinken in cyanlabs, met een mega waarschuwing dat je alles goed moet invoeren omdat er anders (permanente) problemen kunnen ontstaan. Zodoende dat ik dit niet fout wilde doen :)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Is waarschijnlijk alleen voice bestanden (van talen die je wellicht niet nodig hebt . .)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Ooh zo, ja dat moet je wel aanvinken idd
     
    BarendBotje en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. Ik doel op de kaartupdates
     
  12. Die zijn ook gratis!
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  13. Hoi, ik heb een Ford Kuga uit 2017. Ik heb geprobeerd mijn sync 3 te update maar dit mislukte steeds. Ik had de auto voor de deur gezet motor draaiend en start/stop systeem uit. Maar toch is de auto uitgevallen. Maar goed, update niet goed doorgegaan, maar alles deed het nog wel. Later een stuk wezen rijden en de auto uitgezet en toen ik terugkwam, deed het scherm het niet meer. Alles doet het wel, radio springt aan, en als ik gebeld werd ging alles over de carkit. Maar het scherm doet het niet, ook de soft reset gedaan, en de harde reset, autoaccu los,mocht allemaal niet baten helaas. Naar de dealer gegaan,moet een module vervangen worden, kosten 1000euro‍.
    Nu belde ze net, de module is vervangen maar het lukt niet om de software te update, het systeem loopt vast en zij krijgen het er niet door. Ze hebben het probleem nu voorgelegd aan ford Nederland, want het probleem zou ergens anders zitten. Vraag is nu: kwam dit probleem door ford, omdat er een bug in het systeem zit en kan ik vragen om vergoeding voor het vervangen van de module?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Als je de update via de officiële ford weg hebt gedaan zou je coulance kunnen vragen aan de dealer omdat jij eigenlijk ook niets kan doen dat hij hebricked is.
     
    Ben078 vindt dit leuk.
  15. Heb je 1000 euro betaald voor het vervangen van een apim of scherm? :shock: Want welke "module" hebben ze vervangen?
    Ik heb nog wel wat schermen liggen om het een en ander uit te sluiten.

    Daarnaast vraag ik mij af waar je de update hebt gedownload. Want zoals zovaak geschreven gaan updates via de ford websites vaak niet goed. Via cyanlabs wel.
    Weet niet waar je woont, anders ben ik wel bereid een keer te kijken. Met een uurtje ben ik er wel uit denk en dat kost je geen 1000 euro.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Die wilde er al niet aan. Ik vroeg al of dat de fout te maken had met het scherm wat het niet meer deed, en die zei, nee het scherm doet het in principe weer, maar de update wordt nu niet door het systeem geladen.
     
  17. Ik kom uit Dordrecht, en welke module ze vervangen hebben weet ik niet, kan daar wel om vragen. Maar heb al akkoord gegeven voor de opdracht. Het scherm zelf wordt niet vervangen begreep ik. Ik heb de update van de Ford site gedownload ahv het Vinnr.
     
  18. Das vlakbij, ik kan wel even kijken voor je als je wilt. Als alles verder nieuw zou zijn, dan lijkt 't me eerder dat door vage reden je scherm defect is geraakt. (ook die heb ik liggen voor veel minder geld dan een dealer)
     
  19. Zou eerder vragen om de oude module maar weer terug te plaatsen aangezien op dit moment die niet als defect bewezen is.
     
  20. Ik weet het niet, zal dan toch voor de arbeid moeten betalen. Kan ook niet goedkoop worden.
     

Deel Deze Pagina