Huisregels en Forumgebruik Hier vind je de Focusclub huisregels, gebruik van de website, het forum, etc.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 10 augustus 2010, 10:24   #1
B@Zzz...
Administrator

B@Zzz...'s schermafbeelding

Naam: Bas
Leeftijd: 36
Lightbulb UITLEG: Plaatsen van een foto op het forum

Regelmatig lees ik dat er leden op het forum zijn die (nog) niet weten hoe een foto geplaatst kan worden op het forum. Vandaar dat ik de methodes die ik meestal gebruik hieronder beschrijf:

ImageShack:
ImageShack gebruik ik meestal als ik even snel een foto wil plaatsen die niet in mijn eigen webalbum geplaatst hoeft te worden (bijvoorbeeld bij topics zoals "raad het plaatje"). Om dit te kunnen gebruiken, heb je geen account nodig.

Ga naar www.imageshack.us

Indien je je foto niet verkleind hebt, klik op Upload Options / Resizing en kies daar voor 1024x768 (17-inch monitor). Je foto zal nu automatisch verkleind worden tijdens het uploaden (dit komt ten goede voor de snelheid van het laden van je bericht op het forum).

Klik op browse, zoek je foto op je PC en upload deze naar ImageShack.

Daarna krijg je het volgende scherm:

Ik kies altijd voor de direct link, dan wordt je foto volledig weergegeven, zonder reclame of links naar ImageShack.
Kopieer deze URL en plak deze tussen de [img]-tags in je nieuwe bericht op het forum. (de [img]-tags moet je zelf typen)

Nu zal je afbeelding weergegeven worden bij het plaatsen van je bericht.

Photobucket:
Photobucket gebruik ik meestal als ik een aantal foto's heb die ik ook wil bewaren (bv een nieuwe update aan je focus of een hele serie foto's van een meeting).
Om dit te kunnen gebruiken, moet je eenmalig een account aanmaken (gratis). Ik ga er gemakshalve vanuit dat dat iedereen wel lukt, mocht iemand er toch nog vragen over hebben of dit ook graag stap-voor-stap uitgelegd hebben, dan maak ik hiervan ook nog een beschrijving.

Ga naar www.photobucket.com en log daar in onder je gebruikersnaam en wachtwoord.

Klik op More Options om een aantal instellingen te wijzigen:

Indien je je foto's niet verkleind hebt, kies je hier voor 17"screen (1024x768). Je foto zal nu automatisch verkleind worden tijdens het uploaden.

Eventueel kun je ook nog de optie Scramble filenames so nobody can guess your links aanzetten. Dit zorgt er voor dat de links naar de foto's onherkenbaar worden zodat niemand de links naar andere foto's kan raden.

Ook kun je de optie Add more tags and descriptions after upload uitschakelen, dat voorkomt dat je na iedere foto die je upload steeds een extra scherm krijgt waar je de "tags" en beschrijving kunt invullen.

Klik op Save om de instellingen op te slaan

een enkele foto uploaden en plaatsen

Klik nu op Upload Images and Videos om een foto te uploaden. Zoek de gewenste foto op, open deze en de foto zal geupload worden met het volgende scherm als resultaat:

Kies hier voor de IMG Code kopieer deze link en plak de link in een nieuw bericht:

Het verschil met ImageShack is dat hier automatisch al de [img]-tags bij staan, die hoeven er dus zelf niet meer bijgezet te worden. Bij het plaatsen van je bericht wordt de foto weergegeven op het forum.

meerder foto's tegelijk uploaden en plaatsen

Klik op Upload Images and Videos en houd de Ctrl-knop vast bij het selecteren van de foto's, op deze manier kunnen er meerdere foto's tegelijk geupload worden.

Na het uploaden krijg je het volgende scherm (het scherm met het invullen van de tags en beschrijving heb ik uitgeschakeld, zie hierboven bij de instellingen van Photobucket).

Vink nu de vakjes aan van de foto's die je in je bericht wil zetten (of via select/unselect all allemaal tegelijk) en klik op Generat HTML and IMG code voor het volgende scherm.

Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 967x452 en 184KB.

Kopieer de tekst onder IMG images for message boards en plak deze in je nieuwe bericht.

Als je nu je bericht plaatst, zullen al je geselecteerde foto's worden weergegeven in je bericht.

Ik heb hier de manier beschreven zoals ik zelf altijd de foto's op het forum plaats. Er zijn natuurlijk nog tal van andere manieren en mogelijkheden om dit te doen, ieder met eigen voor- en nadelen. Ik vind dit persoonlijk de makkelijkste manier, vandaar dat ik van deze methode een handeiding heb gemaakt.

Mochten er nog vragen, fouten of onduidelijkheden inzitten, dan laat het me maar weten.

Klik voor een handleiding over: Quoten -- Foto's plaatsen -- Youtube-film plaatsen
B@Zzz... is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2010, 02:19   #2
Kaatje

Standaard

En als ik het kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 09:22   #3
White Eagle
Crewmember

White Eagle's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er heel goed uit Bas.
Duidelijker kan het niet.
Topper.

Laatst gewijzigd door White Eagle; 29 augustus 2010 om 09:08
White Eagle is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2010, 16:36   #4
Steef30

Naam: Steef Blikman
Kenteken: 9-XBD-43
Leeftijd: 38
Standaard Gelukt!

En bedankt voor de pm! Het plaatsen was het probleem niet, maa rik had geen ervaring met het op deze manier uploaden van een foto. Maar swnap nu da tik naar praktisch alles kan linken waar ik een foto op heb staan zoals bijv. mijn hyves om maar wat te noemen. Ik heb in elk geval mijn post over de aux aansluiting kunnen aanpasen met foto's nu :-)
Steef30 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2010, 17:02   #5
focus 99

focus 99's schermafbeelding

Standaard

bedankt voor de info we gaan ff kijken of het gaat lukken
Oud 20 februari 2011, 18:45   #6
Black Panther

Black Panther's schermafbeelding

Leeftijd: 54
Standaard

Hoi B@zz..... goeie uitleg man, kind kan de was doen.
Oud 6 mei 2011, 12:05   #7
GERARD-RS2011

Standaard

Met behulp van de uitleg heb ik mijn eerste foto op het forum gezet (bij even voorstellen) Ik miste echter iets in de uitleg.
Bij label thumb kan je Yes of No invullen. Wat moet ik hier invullen en wat gebeurd er dan?
Toen ik voor direct link wilde kiezen kon dit niet en moest ik mij eerst registreren terwijl er op imageshack staat dat je je niet hoeft te registreren maar misschien heb ik gewoon iets verkeerd gedaan.
Mijn foto was groter dan andere foto's die anderen plaatsen. Kiezen zij voor een ander formaat? Wanneer ik straks meer foto's ga plaatsen op welke plek kan ik dit het beste doen? Bij mijn "even voorstellen" gedeelte of op een andere plek?
Alvast bedankt voor je uitleg
GERARD-RS2011 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 15:22   #8
B@Zzz...
Administrator

B@Zzz...'s schermafbeelding

Naam: Bas
Leeftijd: 36
Standaard

Het registreren dat klopt, een tijdje geleden heeft Imageshack de boel aangepast. Indien je gebruik wil maken van "direct link" moet je tegenwoordig registreren. Ik moet hier de uitleg nog voor aanpassen.
Bij "label thumb" kun je in principe gewoon "no" invullen, dit is bedoeld om steekwoorden aan je foto's te hangen (een soort taggen, maar dat staat los van het plaatsen van de foto's op het forum).
Andere foto's kunnen inderdaad kleiner zijn, maar als je de 17" maat pakt, is het in principe goed (mocht je foto te groot op je beeldscherm worden weergegeven zodat het forum uit verband wordt getrokken, kun je ook hier even kijken).

Andere foto's kun je plaatsen in een eigen topic onder mijn focus

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel. Suc6!

Klik voor een handleiding over: Quoten -- Foto's plaatsen -- Youtube-film plaatsen
B@Zzz... is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2011, 14:48   #9
Skype2

Skype2's schermafbeelding

Naam: Paulo
Standaard

Hallo heb inmiddels ook mijn eerste foto's geplaatst onder de topic velgen, ik heb daarvoor ImageShack gebruikt, ik heb alle stappen doorgenomen die je heb beschreven. Maar waarom krijg ik bij mijn bericht de link naar de foto's toe en niet gelijk de foto's in mijn berichtscherm te zien?

Alvast bedankt
Skype2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2011, 15:14   #10
GERARD-RS2011

Standaard

Dit staat bij je velgen topic:
[img]http://img687.imageshack.us/img687/1540/fordfocuszilver001.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/138...szilver002.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4...szilver003.jpg

Bij de uitleg van het plaatsen van foto's staat dat je [img] voor en na je direct link moet zetten.
Jij hebt bij je drie links maar 1 keer [img] ervoor en erachter staan terwijl dit dus voor en na elke direct link moet staan

succes
GERARD-RS2011 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
afbeelding, beschrijving, forum, foto, uitleg

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten