Handleidingen Focus III Handleidingen voor de Focus III.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 17 februari 2017, 10:42   #141
JeeBee

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

@mack als jij met 130 km/h van de snelweg afkomt en je staat onderaan de afrit te wachten bij een stoplichtje en je start/stop wordt geactiveerd, dat vind de turbo niet echt leuk.
JeeBee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 10:54   #142
dutchguy

dutchguy's schermafbeelding

Standaard

Onzin, als je 'gewoon' met 130 van de snelweg af komt dan heeft je turbo nauwelijks wat te doen gehad.
En als je wel als een randdebiel de afrit af stuitert dan zal de auto het start-stop systeem niet activeren.
Ook het zogenaamde 'rustig na-draaien' is in bijna alle gevallen ook grote onzin, daarvoor zitten er elektrische koelwater pompjes in de auto.
Sowieso rijdt niemand volle-pulle zijn oprit op.
Oud 17 februari 2017, 14:17   #143
JeeBee

Standaard

De auto koelt niet na of er moet inderdaad een speciale pomp inzitten die nog olie/water blijft rondpompen om te koelen wanneer start/stop actief is maar ik heb geen idee of het zo is. Daarnaast is het gewoon irritant!

Laatst gewijzigd door JeeBee; 17 februari 2017 om 14:20
Oud 17 februari 2017, 14:39   #144
Mpothoven
Focusclub Lid

Mpothoven's schermafbeelding

Naam: Maurice
Leeftijd: 34
Standaard

Ach zolang je hem niet in z'n vrij zet
Oud 17 februari 2017, 15:45   #145
JW

JW's schermafbeelding

Naam: Wilco
Leeftijd: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben helemaal nieuw in de Ford wereld sinds ik nu zo'n 2 weken een Mondeo MK5 rijdt maar het Mondeo forum is lang niet zo actief helaas.

Graag zou ik willen weten of start/stop (en andere leuke aanpassingen) mogelijk zijn zoals ik het ken vanuit VAG (VAGCOM/VCDS) en zo ja wie mij daar mee wil helpen (omgeving Venlo/Eindhoven/Nijmegen)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Voor mij is de Ford wereld nieuw, maar vind het wel apart om te zien hoe alles zo onduidelijk lijkt mbt mogelijkheden. Dealers zijn ook mega vaag en geven gewoon "ik heb geen idee" antwoorden waar ik aan moet wennen. Firmware updates die er niet zijn volgens dealers, geen idee wanneer er nieuwe kaarten komen

Start/Stop kan echt wel uit gezet worden lijkt me? Los van die bijtelling bullshit is het gewoon slecht voor je turbo enz. daarbij bespaart het geen reet. Het zit zelfs in de software ingebakken om het uit te schakelen met een vinkje alleen is er een software setting die het ongevraagd terug zet.

Hou er wel rekening mee dat de Mondeo MK5 elektronisch gezien totaal niet te vergelijken is met de Focus 3. Wat in dit topic is beschreven is dus in de meeste gevallen niet toepasbaar op de Mondeo MK5. Zo is Het FoCCCus programma dat hier wordt besproken niet geschikt voor de mondeo MK5.

De Mondeo MK5 is gebaseerd op de USA Ford Fusion. De Mondeo MK5 en USA Fusion geen centrale configuratie zoals de meeste Europese Ford modellen. De Mondeo MK5 wordt geconfigureerd d.m.v. AS-BUILT data waarbij elke in de auto aanwezige module apart wordt geconfigureerd.

De AS-BUILT data bestaat uit een hexadecimale code waarin per module elke configureerbare optie is verwerkt. Echter om de opties te wijzigen zal je exact moeten weten welk deel van de code waarvoor dient.

Wanneer je dit weet is de AS-BUILT configuratie in de diverse modules vrij eenvoudig met een ELM327 interface en het Forscan programma te wijzigen. Op dit moment is de betekenis van de AS-BUILT configuratie echter maar een klein deel bekend HIER kan je er bijvoorbeeld een aantal vinden. Deze zijn weliswaar van de USA Fusion maar zijn naar alle waarschijnlijkheid ook van toepassing op de Mondeo MK5.

Op dit moment is het Russische UCDS systeem bij mijn weten vrijwel de enige die d.m.v. een grafische weergave de diverse opties te configureren. Dit is op dit moment verreweg het meest geavanceerde programma dat hiervoor beschikbaar is.
Oud 19 februari 2017, 10:18   #146
JeeBee

Standaard

Dank voor de uitgebreide informatie! Ik waag me er persoonlijk liever niet aan maar zou graag tegen een kleine vergoeding wat aanpassingen doorvoeren. Vandaar dat ik ook middels een tip in het "Te koop" gedeelte gereageerd heb
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten