Mijn Focus Plaats hier je Focus project of show met je nieuwe onderdelen.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22 oktober 2014, 00:03   #21
vertegenwoordigerjohan

vertegenwoordigerjohan's schermafbeelding

Naam: Johan
Kenteken: 76-SLT-1
Visit vertegenwoordigerjohan's LinkedIn
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW Bekijk bericht
Bij mij zijn de dashboard delen inderdaad (hoogglans) zilver. Al zijn ze in werkelijkheid wel wat donkerder als op de foto's.

Verder iedereen bedankt voor de reacties.
heb ik nog niet eerder gezien, dacht dat die alleen in dat blauw-grijs achtige waren. Of is dat omdat je een championsedition hebt wellicht
Oud 22 oktober 2014, 09:23   #22
ArnoB

ArnoB's schermafbeelding

Naam: Arno
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vertegenwoordigerjohan Bekijk bericht
heb ik nog niet eerder gezien, dacht dat die alleen in dat blauw-grijs achtige waren. Of is dat omdat je een championsedition hebt wellicht
Denk niet dat het enkel bij de Champions edition is, ik heb namelijke ook die delen in het zilver. Bij mij is het een Titanium.

Why walk, when you can drive a
ArnoB is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2014, 19:01   #23
JW

JW's schermafbeelding

Naam: Wilco
Leeftijd: 35
Standaard

Zojuist heb ik de achterlichten even verwijderd. Dit naar aanleiding van het bekende probleem waarbij de achterlichten de lak raken en hier na verloop van tijd doorheen schuren. Achter beide achterlichten waren al 2 krasjes te zien waar de achterlichten tegen de lak hadden geschuurd.

De bekende oplosing van dit probleem is door een kunststof M6 ring achter de pennetjes te plaatsen waarmee de achterlichten in de carrosserie zijn geklikt. Op deze manier komen de achterlichten net iets verder naar buiten waardoor ze de lak niet meer kunnen raken.

Ik vind het eigenlijk absurd dat Ford hier nooit iets aan gewijzigd heeft. Dit probleem was er destijds ook al bij de Focus 2 en de oplossing kost slechts een paar cent.
Oud 22 oktober 2014, 21:25   #24
Robert 1979
Focusclub Lid

Robert 1979's schermafbeelding

Naam: Robert
Kenteken: 4-KBP-77
Leeftijd: 38
Standaard

Mooie Focus heb je gekocht veel mooie en veilige kilometers ermee gewenst.
Velgen is een persoonlijke smaak (ik zelf vond de originele 16 inch mooier staan)
Die achterlichten waar dat kunststof ringetje achter moet is dat ook bij de wagon?

Ford Focus Titanium wagon 1.0 125 pk.
Robert 1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2014, 00:32   #25
MaxST170

MaxST170's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

Nette wagen en die velgen staan er mooi bij!
Oud 23 oktober 2014, 20:59   #26
JW

JW's schermafbeelding

Standaard

Vanmiddag ben ik met de auto naar een andere vestiging geweest van de Ford dealer waar ik de auto heb gekocht. Hier hadden ze wat meer ervaring met de problemen van het SYNC systeem en het oplossen hiervan. De nieuwe SYNC module was inderdaad niet goed geprogrammeerd. Nadat de module volledig opnieuw is geprogrammeerd wat ongeveer een uur duurde werkt alles nu zoals het hoort.

Nu het SYNC systeem goed werkt heb ik het vanmiddag maar eens goed uitgeprobeerd. Voor zover ik alle functies nu heb getest ben ik er niet echt kapot van. Persoonlijk vond ik het oude Bluetooth/Voicecontrol dat ik in de Focus 2 had een stuk prettiger.
Oud 23 oktober 2014, 20:59   #27
Dragunov

Dragunov's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW Bekijk bericht
Zojuist heb ik de achterlichten even verwijderd. Dit naar aanleiding van het bekende probleem waarbij de achterlichten de lak raken en hier na verloop van tijd doorheen schuren. Achter beide achterlichten waren al 2 krasjes te zien waar de achterlichten tegen de lak hadden geschuurd.

De bekende oplosing van dit probleem is door een kunststof M6 ring achter de pennetjes te plaatsen waarmee de achterlichten in de carrosserie zijn geklikt. Op deze manier komen de achterlichten net iets verder naar buiten waardoor ze de lak niet meer kunnen raken.

Ik vind het eigenlijk absurd dat Ford hier nooit iets aan gewijzigd heeft. Dit probleem was er destijds ook al bij de Focus 2 en de oplossing kost slechts een paar cent.
Maar toch opgelost nu, door jijzelf!

Hoe losten ze dit op bij de Focus II?

WWW.FORDCLUB.BE
Dragunov is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2014, 21:08   #28
JW

JW's schermafbeelding

Standaard

Bij de Focus 2 heb ik dit destijds opgelost door transparante beschermende tape van 3M op de plaatsen te plakken waar de achterlichten de carrosserie raakten.
Oud 24 oktober 2014, 08:26   #29
petar
Focusclub Lid

petar's schermafbeelding

Naam: Petar
Standaard

Blijft een beetje slordig van Ford dit... Bij onze Focus 2 wagon hadden de achterlichten ook de lak beschadigd. Ik moest zelfs een klein 2-3mm van de plastic van de unit verwijderen met wat schuurpapier - die was bijna zo scherp als een mes.

Ik vraag me af of dit (nog steeds) een ontwerpfoutje is of gewoon een kwestie van slechte montage in de fabriek...
Oud 24 oktober 2014, 13:04   #30
Dragunov

Dragunov's schermafbeelding

Standaard

Ontwerpfoutje, want de lichten kunnen toch maar bevestigd worden denk ik zo

WWW.FORDCLUB.BE
Dragunov is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten