Interieur Alles over het interieur van je focus.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 oktober 2017, 20:24   #201
redah
Focusclub Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason101 Bekijk bericht
Ik denk dat ik er al uit ben. Nextbase heeft voor dit "probleem" een oplossing door er een hardwire kit tussen te zetten. Deze ga ik dan maar bestellen.

http://www.ebay.nl/itm/Nextbase-Car-...0AAOSwFqNZW-Eo
Dat kan echt veel goedkoper als je het zelf doet! Ik zou daar geen 20 Euro aan uitgeven, de helft van die kit heb je al
redah is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2017, 07:17   #202
jjonkie

jjonkie's schermafbeelding

Standaard

ik heb eentje van 4 dollar, werkt perfect.

Aangesloten met een bypass zekering op F86 (uit mijn hoofd)

Niet exact deze maar als voorbeeld:

https://nl.aliexpress.com/item/New-C...5caaffb1&tpp=1

Laatst gewijzigd door jjonkie; 27 oktober 2017 om 07:20
jjonkie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2017, 17:41   #203
jason101

jason101's schermafbeelding

Naam: Douwe
Kenteken: 5-SBX-48
Leeftijd: 54
Standaard

Ik vond in de schuur dus nog een 12v aansluiting van een aansteker die ik ooit van de sloop heb meegenomen. Ooit wiilen gebruiken om een extra aansluiting te maken in mijn vorige focus.
Maar goed, deze heb ik dus nog steeds liggen. I.p.v de wire kit wil ik deze gebruiken om tussen de zekering en de dashcam te zetten. Gaat dit werken?
Ter illustratie ff een fotootje van het idee

Aangezien de 2A (mini zekeringen) vrij zeldzaam te koop zijn, m.u.v. het internet welliswaar ben ik ff bij een plaatselijke autodealer geweest die me vertelde dat 5A (ook) geen kwaad kan. Of is er iemand die een mini zekering 2A heeft liggen.

Laatst gewijzigd door jason101; 27 oktober 2017 om 18:22
jason101 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2017, 18:40   #204
jjonkie

jjonkie's schermafbeelding

Standaard

Ja zo kan het ook.
Oud 27 oktober 2017, 22:27   #205
redah
Focusclub Lid

Standaard

Zo heb ik het dus ook gedaan. De lokale auto onderdelen zaak heeft hier n boel 2A zekeringen liggen. Volgens mij heeft de Action ook van die setjes met rug van die dingen, en ik weet vrij zeker dat daar 2A of 2.5A bij zit. 5A kan ook geen kwaad, alleen ben je dan dus niet gezekerd normaal gesproken bij elke spanning tussen 2.1 en 4.9A Maar ik ga er van uit dat die sigarettenaansteker van de dashcam zelf al ezekerd is, dus ik zou me geen zorgen maken En nu aan de slag met die soldeerbout!
redah is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2017, 22:56   #206
jason101

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redah Bekijk bericht
Zo heb ik het dus ook gedaan. De lokale auto onderdelen zaak heeft hier n boel 2A zekeringen liggen. Volgens mij heeft de Action ook van die setjes met rug van die dingen, en ik weet vrij zeker dat daar 2A of 2.5A bij zit. 5A kan ook geen kwaad, alleen ben je dan dus niet gezekerd normaal gesproken bij elke spanning tussen 2.1 en 4.9A Maar ik ga er van uit dat die sigarettenaansteker van de dashcam zelf al ezekerd is, dus ik zou me geen zorgen maken En nu aan de slag met die soldeerbout!
Soldeerbout, waar zou ik die dan voor nodig hebben? Alles is zit toch gestekkerd.
Oud 28 oktober 2017, 08:42   #207
JW

JW's schermafbeelding

Naam: Wilco
Leeftijd: 35
Standaard

Over het algemeen levert een goed uitgevoerde soldeerverbinding een betere en vooral nettere verbinding op als een verbinding met AMP connectoren.

Op zich is er niets mis met een verbinding met AMP connectoren mits het juiste type connector wordt gebruikt en de connector wordt aangeknepen met een geschikte, goede kwaliteit tang.

Op de foto is te zien dat je een combinatie van rode en blauwe AMP connectoren hebt gebruikt op dezelfde bedrading. Dat is eigenlijk not done. Bij deze AMP connectoren is aan de kleur van de connector te zien voor welke dikte bedrading deze geschikt is.

Rood* = Voor kabels met een kern van 0,5 tot 1,5 mm²
Blauw = Voor kabels met een kern van 1,5 tot 2,5 mm²
Geel* = Voor kabels met een kern van*4,0 tot 6,0 mm²

Verder is de gebruikte kabelschoentang essentieel voor een goede kwaliteit verbinding. Het is dan ook aan te raden om onderstaand type tang te gebruiken:

Dit type kabelschoentang is tegenwoordig ook bij de betere bouwmarkt verkrijgbaar en hoeft niet eens zoveel te kosten.
Oud 30 oktober 2017, 11:55   #208
jason101

Standaard

Het is goed gelukt, ook zonder soldeerbout. @JW Wilco ik heb je advies omtrent de stekkers wel opgevolgt. Een kabelschoentang had ik overigens al.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten