PDA

View Full Version : Grrr... , zwijnen van de gemeente... lekker asfalteren

RobbieT
10 juli 2007, 20:46
Kom ik vandaag de snelweg af, hebben ze in Doorwerth geasfalteerd.

En in plaats van dat ze op zijn minst een bord neerzetten dat ze dat gedaan hebben en dat het asfalt nog nat is... :angry:

Dus, hele auto tot bovenaan de portieren onder die gore zwarte smurrie.
Toen ik het door had zo rustig mogelijk gereden, maar die troep was nog zo zacht dat het niks hielp.

Ik ben van half acht tot half tien bezig geweest om alles er weer af te krijgen, 1 bus velgenreiniger, 1 bus teer remover, 2 emmers sop verder en een uurtje waxen omdat de wax er natuurlijk ook wel af was na de teer remover. :(

Zoals je begrijpt ben ik niet zo blij met die smeertroep waar ze niet voor waarschuwen.

Morgen maar omrijden, de auto is nu weer netjes. 8)

jpboerhof
10 juli 2007, 20:50
das kloten die gemeente, bij ons in heerenveen hebben ze het kruispunt eruit gegooit, als ik nu van centrum naar huis wil moek goed nadenke, anders moek 5 km omrijden :lol: en omdat het rijden zowat automatisch gaat in een focus gaat het wel ezz verkeert :evil: :lol:

maarja, straks weer mooi nieuw en oud asfalt, ze pakken het ook nooit in een x goed aan. :cry:

Hunter
10 juli 2007, 20:51
:shock: Ben je klaar mee... Ook lekker die hitte van pas gelegd asfalt voor de bandjes :roll:

B@Zzz...
10 juli 2007, 20:55
Het lijkt wel of de auto's in nederland niet schoon mogen zijn...

Werkt het weer niet tegen, gooit de gemeente weer roet in het eten (uhh, asfalt op je lak ;-))

fordastico
10 juli 2007, 23:05
En in plaats van dat ze op zijn minst een bord neerzetten dat ze dat gedaan hebben en dat het asfalt nog nat is...

Als ik je zo hoor was het geen asfalt waar je overheen bent gereden maar kleef , dit is de lijmlaag tussen de asfaltlagen.

Klote voor je dat ze het niet goed hebben aangegeven(of je hebt niet goed opgelet :harhar: ),maar in verdediging van de kleefman heb ik nog wel een kleine verklaring.

Dit zijn de mensen die het vroegst op hun werk zijn (meestal al een uur voor dat de rest van de ploeg komt) en als laatste weer weggaan(meestal ook een uur of meer dan de rest).
Daar bij te bedenken dat een asfaltploeg ca.10 a 12 uur per dag maken en de kleefman dus nog iets meer kan het gebeuren dat er dingen langs elkaar heen lopen, bv. Dat de rest van de ploeg weggaat en vergeet de afzetting terug op de weg te plaatsen.

Ik probeer het niet goed te praten en ik vind ook dat je die lui moet aanspreken want die weg had gewoon potdicht moeten zitten.

Misschien had je het al door maar ik heb het kleven ook anderhalf jaar gedaan en heb wel meer van deze dingen mee gemaakt.
(zelfs dat de directeur een auto aan het wassen was van iemand die door de kleef was gereden :lol!: )
Door de lange dagen wordt je welleens minder scherp :wink:

P.S. Mijn langste werkdag aan 1 stuk door was van 5.00am(4.00 opstaan) tot 11.45 pm :crying: en de volgende dag gewoon weer om 5 uur beginnen :angry:

Focus Heerde
11 juli 2007, 10:48
Focus Epe had ook last van Zwijnen! Maar dan andere!!

uwbuurman
11 juli 2007, 12:54
Niet zeuren, je hebt zelf niet goed gekeken. Een verrotte asfaltweg is ook niet goed. Het wordt er allemaal beter van. Je hebt inderdaad in de kleef gereden, zoals Fordastico vermoedt...

wel lullig dat je je hele auto moet schoonboenen. Daar wordt 'ie niet beter van...

RobbieT
11 juli 2007, 16:32
Niet zeuren, je hebt zelf niet goed gekeken. Een verrotte asfaltweg is ook niet goed. Het wordt er allemaal beter van. Je hebt inderdaad in de kleef gereden, zoals Fordastico vermoedt...

wel lullig dat je je hele auto moet schoonboenen. Daar wordt 'ie niet beter van...

Dat is regelrechte kul wat je DAAR post! :angry:

Het is een afslag het dorp in naar rechts en de pionnen om die afslag weg te halen waren weggehaald, net als het hek.

Er was geen wegwerker meer te bekennen, want het was al weer einde van de middag.

Als dat zo is dan mag je er van uitgaan dat het werk klaar is en je eroverheen kan rijden, er reden veel meer mensen door die smurrie in beide richtingen.

Als je kleef erop mikt dan neem ik aan dat dat is om een volgende laag mee vast te plakken, niet als toplaag.

FocusChris
11 juli 2007, 16:35
Dit heb ik jaaaaaaaaaaaaaren geleden eens gehad toen ik nog een scooter had :P

Inderdaad een smerige teringtroep is het :evil:

TDCI Power
11 juli 2007, 20:36
Als iemand die dagelijks asfalteerd wil ik hier ook even wat neerzetten!

Het gebeurd geregeld dat mensen ZELF de borden aan de kant zetten zodat ze er door kunnen, alsof die borden er voor niks staan.

Het verkeer wat er achteraan komt denk dan dat de boel los is...
Dan is het er dus ééntje die het verziekt voor de rest!

Daarnaast moet er ook altijd ruimte zijn voor de vrachtwagens die het asfalt aanvoeren, zodat die het werkvak in kunnen rijden.

En kleef lost onmiddelijk op in dieselolie!
Echter vind ik dat persoonlijk minder voor de lak.
Aan de zaak hebben we ook spuitbussen met "turbowax".
Opspuiten, 10sec. laten intrekken, en je veegt het er zo af!

uwbuurman
11 juli 2007, 21:39
Ik ben het dus met TDciPower eens. Ik zit zelf ook in het vak. Ik snap dat je baalt, zou ik ook doen. Maar je moet ook begrip hebben voor wegwerkzaamheden en zelf blijven opletten. Immers wat TDciPower schrijft: er zijn andere weggebruikers die borden aan de kant gooien. Echt, je wilt niet weten hoe mensen reageren op een wegafzetting. Schelden en vloeken is het beste wat je kan overkomen. Dan komen spugen en gooien met blikjes en peuken, daarna met stip komt het gewoon doorrijden...

Vandaar mijn reactie. Het is geen verwijt naar jou toe, zoals gezegd, ik zou zelf ook balen...

RobbieT
11 juli 2007, 22:43
Ik heb groot respect voor al die mannen die aan de weg werken, geloof me.
Ook snap ik prima dat het nodig is om te doen.

Wat hier gebeurd is, is veel meer een verwijt naar de gemeente die zo'n weg gewoon dicht moet houden.
Als ik dit geweten had was ik met alle plezier omgereden, had me veel minder tijd en ergernis gekost dan het opruimen van die plaktroep.

Alleen als je van het stoplicht de hoek omgaat in een rijtje auto's en ineens in die prut staat is het leed al geleden.

Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat het de weg en dus jullie werk ten goede komt dat er doorheen gereden word.

Morgenochtend rij ik dus preventief om, omdat ik niet zeker weet of het nu wel goed is daar.

uwbuurman
12 juli 2007, 14:57
Ik geloof je...

en geloof mij: ik snap dat je baalt!!!

de afzetting had beter gekund... (gemoeten) Zet er maar een bak van de kraan voor oid