PDA

View Full Version : Focus I Speakers

Slewey
16 mei 2007, 15:14
De speaker van de focus is een 5"x7 " inch maat.
Een beetje rot maat,maar via een adopter is er een 13/16 cm speaker te plaatsen.
Deze adopter ring is te maken van mdf.
Bij mij eigen focus heb ik 18mm mdf ringen gemaakt.
Luid speaker op het plaatje mdf geplaatst ,rondom afgetekend,gat voor de 13cm speaker afgetekend,eerst deze uitzagen met de decoupeerzaag,zaagt makkelijker dan eerst de buitenste lijnen ,dan heb je meer houvast.
Dan de buiten contouren en bevestigings gaatjes boren voor de schroeven. :?:
Adopter platen wel zwart schilderen of bekleden ivm aangezicht.
Zo das de eerste.

RobbieT
13 juni 2007, 23:06
Ik heb een paar speakeradapters uit 10 mm MDF voor mezelf gemaakt en gelijk maar even een tekening in AutoCad gezet.

Deze adapter is voor een 165 mm speaker (6.5"), wat veel gangbaarder is dan ovale 5x7 of 6x8.

Als er behoefte aan is wil ik de tekening ook nog wel aanpassen voor 13 cm speakers.

De tekening heb ik als BMP bestand in de bijlage erbij gedaan, op verzoek kunnen mensen ook de AutoCad tekening van me krijgen of een PDF, die kan ik hier alleen niet linken.

Als iemand met andere bouwjaren Focus dan de mijne problemen met deze maten heeft laat dat dan even weten, en wat je aan hebt moeten passen zodat ik de tekening kan bijwerken.

RobbieT
14 juni 2007, 19:32
Deze is op basis van de bemating van Pioneer, zou goed moeten zijn voor alle 130 mm speakers.

Danny
23 oktober 2007, 23:08
ze zijn ook kant en klaar te koop:
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=5&sub_id=117&cur_id=1419

voor de minder handige mensen :P

joosje
8 november 2007, 23:55
dat kan ik wel gebruiken ! thanks ik ben niet zo handig namelijk

Mike
23 mei 2010, 12:59
Heb deze adapter voor 16,5 cm nu besteld in Engeland, en binnengehad.

Waren incl verzenden nog geen 9 euro.

Dimitri van Horssen
12 augustus 2010, 16:12
ik ben dus ook op zoek naar adapterringen voor in mijn focus uit 2000.

voor zowel de voor als achterdeuren, iemand enig idee waar ik die kan krijgen.
Wil graag 16,5 cm speakers monteren

Danny
12 augustus 2010, 16:35
elke autoshop kan er wel aan komen zoals automat, alleen halfords denk ik niet..

en anders kun je ze ook nog altijd online bestellen.

Dimitri van Horssen
13 augustus 2010, 19:10
ok heb ze gehaald die adapterringen, nu nog op zoek naar speakers. moet ik nog rekening houden met de montagediepte?