View Full Version : inruilwaarde
4 oktober 2007, 15:36
Hoi forumleden,
Volgend jaar eind mei is mijn fordfocus wagon vijf jaar oud en zal hij ongeveer 100.000Km gereden hebben.
Ik denk eraan hem in te ruilen voor een nieuwe focus wagon en wel een gia.
Wat is nu een redelijk bedrag dat ik bij de ford dealer bij inruil retour mag verwachten ? Ik hoor zoveel verschillende geluiden dat ik niet weet wat ik mag geloven.
Het is een focus wagon zilver matallic, airo,cd speler verder redelijk standaard
Ik hoor graag jullie mening of anders tips die mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen
Groeten Avatar
Quinstar
4 oktober 2007, 15:44
Gewoon naar twee verschillende dealers gaan en kijken wat ze u geven, dan weet je't zeker ;)
B@Zzz...
4 oktober 2007, 15:47
Neem anders eens een kijkje op Autotrader (http://www.autotrader.nl) of Autotrack (http://www.autotrack.nl) en ga daar op zoek naar een auto met gelijkwaardige specs.
Kun je meteen zien wat er over voor gevraagd wordt. Uiteraard is de inruilwaarde wel wat minder, maar je hebt zo in ieder geval een richtlijn.
Patman
4 oktober 2007, 15:49
Particulier verkopen levert meestal meer op dan dat je de auto inruilt.
Crown
4 oktober 2007, 15:52
Particulier verkopen levert meestal meer op dan dat je de auto inruilt.
Ja kijken wat je inruil krijgt en dan particulier verkopen.
Patman
4 oktober 2007, 15:55
Precies, en kijk op inet wat het doet van dat bouwjaar en km's.
B@Zzz...
4 oktober 2007, 16:17
Nadeel van particulier verkopen is dat je dus nog een hele tijd met de auto kan blijven zitten (extra kosten wegenbelasting en verzekering, evt verlopende apk) en dat je last kan krijgen met de nieuwe eigenaar als er iets niet goed blijkt te zijn (tis wel een focus, maar ook die kunnen stuk ;-)).
Of je zit een tijdje zonder auto. Maar je kan 'm altijd ff op marktplaats zetten, niet geschoten is altijd mis, en kost je maar €6,- dat is nog wel te overzien ;-)
Slewey
4 oktober 2007, 16:54
Wat ook al een paar keer voorbij is gekomen bij inruil is om dealers tegen elkaar op te spelen.
Ga naar 2 verschillende, ga onderhandelen en laat de dealers een beetje tegen elkaar op gaan.
Kunnen ze wellicht toch iets meer voor de inruil bieden
DexterXL
4 oktober 2007, 18:18
Maar je kan 'm altijd ff op marktplaats zetten, niet geschoten is altijd mis, en kost je maar €6,- dat is nog wel te overzien ;-)
kost sinds een paar maanden €9,- :wink:
jeroenvv
5 oktober 2007, 09:07
je moet even kijken op de ANWB site, (als je hier lid van bent) je kan hier inloggen en de waarde van je auto bekijken, mits deze niet ouder is dan (ik dacht) 10 jaar....
dan kan je zien wat je er particulier voor kan vragen en bij een dealer....
succes
Crown
5 oktober 2007, 10:55
je moet even kijken op de ANWB site, (als je hier lid van bent) je kan hier inloggen en de waarde van je auto bekijken, mits deze niet ouder is dan (ik dacht) 10 jaar....
dan kan je zien wat je er particulier voor kan vragen en bij een dealer....
succes
Ik ben lid van de ANWB mocht je het zelf niet zijn kan ik voor je kijken.
moet je wel even de gegevens van de auto vermelden of Pb en :wink:
DexterXL
5 oktober 2007, 15:43
Meestal is de inruilwaarde op uienpapier geschreven.
Het is om te janken :? de markt is een beetje vol met 2e hands auto's
voornamenlijk de auto's die veel in de lease zitten (zoals dus de Focus)
Heb de mijne in 1 jaar tijd van €10.500,- naar €7000,- zien zakken,
toen hebben we maar besloten een stuk langer door te rijden.
jeroenvv
5 oktober 2007, 17:30
tja een auto zakt snel in waarde, is altijd zonde om m weg te doen, hij is meer waard dan dat ie bij de dealer opbrengt...
BlueFiesta
5 oktober 2007, 22:50
Staar je niet blind op de ANWB-lijst. De prijzen van Marktplaats komen dichter in de buurt. Ik spreek uit eigen ervaring. Succes met de verkoop!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.